Na Canada’s Wonderland gingen
we naar het vliegveld, waar ik werd afgedropt voor nog één laatste korte
zakenreis naar het zonnige Miami. Dat zou een gewone meeting op maandagochtend
tot twee uur moeten worden met een vlucht terug naar Toronto om half vier. Maar
toen begon de stress van ‘Murphy’s law’. Ik ging aan boord, maar al gauw bleek
er een technisch probleem te zijn. Een team techneuten gingen aan de slag, maar
toen begon het te onweren, waardoor ze zich moesten terugtrekken. Na een tijdje
gaven ze het op en moesten we het vliegtuig uit en de terminal in. Er werd een
nieuw vliegtuig en een nieuwe gate gevonden. Het weer was nog steeds slecht,
dus ook deze vlucht werd vertraagd. Toen bleek er ook nog een technisch
probleem met dit toestel te zijn. Nadat deze was opgelost, was de crew over hun
werktijd heen en moest men ook nog een nieuwe crew zoeken.
Ik wist inmiddels dat ik mijn
vlucht met de familie van Toronto naar London zou missen, dus vroeg ik om een
overboeking. Deze werd geweigerd; ik moest op de vlucht naar Toronto en
proberen de vlucht naar London te halen. Indien ik deze niet zou halen, zou er
1.5 uur later nog een vlucht vertrekken. Na een lange tijd wachten gingen we weer
aan boord en begon opnieuw het wachten aan de gate. Na enige tijd werd
duidelijk dat ik inmiddels ook de latere doorverbinding vanuit Toronto zou
missen. Nog steeds boos over het gebrek aan service en flexibiliteit stapte ik
met mijn koffertje uit het vliegtuig. Pas toen kwam er iemand van American
Airlines om te helpen, die me omboekte op een directe vlucht van Miami naar
London.
Ik rende naar de gate om de
vlucht te halen, wat gelukkig lukte. Ik zat aan boord toen na 20 minuten
vertraging de medeling kwam dat de onderhoudsdienst hier vergeten was het
logboek af te tekenen. Na 40 minuten gingen de deuren dicht. Na een uur kwam de
medeling dat de onderhoudsdienst er eachter kwam dat een certificaat toch nog
vervangen moest worden en het logboek opnieuw afgetekend ging worden. Met twee
uur vertraging vertrok deze vlucht dan eindelijk naar London. Ongelofelijk, wat
een drAmA met AA (American Airlines).
Gelukkig kwam ik na dat alles slechts een half uurtje na Isabelle en de kids op
een sub-tropisch London Heathrow (30 graden en zonnig) aan.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten