Vrijdag hadden de
kinderen een dag vrij, en maandag is een algemene vrije dag, dus ze hebben een
extra lang weekend. Omdat ik na vier dagen weg altijd het één en ander moet
afronden op kantoor, nam ik de kinderen ’s ochtends mee naar Quark Expeditions.
Dat is altijd een hoogtepunt voor ze. Ze delen altijd koekjes uit en krijgen
veel aandacht van het team. Wellicht soms een beetje te veel aandacht…
Zo kwam er opeens
een email voorbij I’m at naomi’s desk.
I’m playing with the shooting dinosaur. Een emailtje van
Aimée, die graag iedereen even persoonlijk wil ‘assisteren’.
De kinderen
mochten de middagactiviteit zelf uitkiezen. Dat gaf discussie, want Kevin wilde
naar de nieuwe Lego Film en Aimée wilde naar het Science Center. Een felle
strijd volgde. Maar opeens wilde Aimée ook naar de Lego Film. Wel konden we
waarnemen dat inmiddels een zakje met kleine Valentijnsnoepjes van eigenaar was
veranderd… Tja omkoping in je eigen gezin, wat moet je ervan zeggen?
De Lego film was
een groot succes. http://www.thelegomovie.com/.
De kinderen vonden hem prachtig, met
veel leuke herkenbare stukjes en de humor is ook leuk voor ouders. En er is een
wijze les voor papa’s; om vooral hun kinderen met het oude Lego van papa te
laten spelen en ze lekker creatief hun gang te laten gaan. Daarnaast keek ik
ook vol bewondering naar de film vanuit een marketing-oogpunt. Wat is dit
bijzonder slim gedaan en wat heeft Lego zich als merk op een geweldige manier
opnieuw uitgevonden. Ondanks dat de wereld onder invloed van electronica
compleet is veranderd, is het merk nog steeds relevant en populair. Elke
generatie weer. Respect voor de Lego-marketeers!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten