En het is weer
rapportentijd. En wederom zijn we trotse ouders. Kevin en Aimée hebben weer
prima eerste drie maanden op school gehad. Voor een uitleg van de gehanteerde
cijfers van 1 (“limited effectiveness”dus
zeg maar slecht) tot 4 (“high degree of
effectiveness” – dus zeg maar erg goed) tot 4+ (uitstekend) http://lagerweijtjestoronto.blogspot.ca/2014/03/rapporten.html
Kevin heeft twee
keer een vier plus (rekenen en voor Frans?! - zal wel van Isabelle komen), drie
keer een vier en drie keer een drie (voor Engelse taal, gym en muziek). De opmerkingen van zijn juf: “Kevin
is a delight to have in the Grade Four class. He is caring and gentle with his
classmates and has demonstrated tremendously positive attitude when working
with partners during group work. He consistently makes effective use of class
time to complete his assigned work and eagerly participates in class
discussions. He has been enjoying the co-curricular side of school by being
involved in the Logics club, and has shown tremendous dedication towards earning
the Caring pin the Character Programme. Kevin’s innate curiosity and respect of
class rules and routines have made him a joy to teach. ” Korte samenvatting: Hij is aardig voor
zijn klasgenoten, werkt goed in de klas en in groepsdiscussies. Hij geniet van
de Logics club (een naschools technisch bouwclubje) en is druk bezig om een
goed gedrag pin te verdienen. Kevin is nieuwsgierig en respectvol en de juf
geeft hem graag les.
Aimee heeft één
vier plus (voor rekenen), drie keer een vier en vier keer een drie (voor wetenschap,
tekenen, gym en muziek). Ze moet duidelijk even wennen aan het meer schoolse
gedrag dat in grade 1 verwacht wordt van de kindjes,
bijvoorbeeld in groepsdiscussies niet altijd het woord te willen voeren en haar
hand op te steken voordat ze wat zegt. En als de juf aan het uitleggen is geen
grapjes te maken met haar vriendinnen. De conclusie van haar juf is “It
has been a pleasure getting to know Aimée so far this year. She is a caring and
thoughtful child. She demonstrated concern when her friends are upset and does
what she can to try to comfort them. She is eager to help out in the classroom,
and often volunteers to tidy up our library or push in chairs. She has taken
comments about areas in which she could improve, specifically her behaviour during
group lessons, to heart and has been making an effort to listen attentively and
participate appropriately in class rooms”. Samenvatting: Aimee helpt de juf graag met de
boeken opruimen en stoelen aanschuiven. Als een klasgenootje verdrietig is, wil
ze hem of haar graag troosten en helpen. Aimee weet dat ze wel wat beter moet
opletten in de klas en is druk bezig om dit te verbeteren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten