De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zaterdag 21 augustus 2010

Toronto - het begin (geschreven 31 juli, later gepubliceerd)

Tja ons gezin zit weer in een stroomversnelling. Ongelooflijk wat er binnen een paar weken kan gebeuren.


Afgelopen juni ging ik met Quark Expeditions naar Spitsbergen, maar dit heeft eigenlijk niets met dit verhaal te maken. Want dit was puur een studiereis omdat Sawadee Reizen vorig jaar de Sales Agent voor Quark werd voor de Nederlandse en Belgische markt.

En toen werd het dus stil…. tot.

Een paar dagen geleden begon mijn baas (Colin) signalen af te geven dat ik wellicht op korte termijn ergens anders in de groep nodig was. Geen enkele indicatie waar, dus het kon nog alle kanten op. Ja ik wist dat Rene, interim manager bij Quark, met pensioen wilde, maar zijn oude baan in Denemarken is ook nog vrij. Bovendien is er zo wie zo een kleine stoelendans gaande, dus kon het letterlijk alle kanten op. Vrijdag de 16e ging ik naar Engeland om mijn plan en budget voor volgend jaar te presenteren. Toen dacht ik, vandaag hoor ik meer... Niet dus.

Dinsdag de 20e kreeg ik op kantoor, tijdens mijn eigen MT meeting, een berichtje dat ik met spoed Colin moest bellen. Hij zat in de pauze van de board meeting en moest direct iets aan mij voorleggen. Dat werd dus Quark in Toronto. Tja, da´s een leuke uitdaging voor een 38-jarige.

Maar hoe reageert het gezin? Isabelle dus gebeld die meteen laaiend enthousiast was. Gek wijf. ;-)

En toen ging het snel

Donderdagochtend had ik de aanbieding op papier. En vrijdagochtend waren we uit-gepraat en -onderhandeld. Vrijdagavond nadat de kinderen naar bed waren gegaan werden twee flessen wijn leeggedronken en vroegen we ons eerst nuchter en later aangeschoten af “Willen we dit echt”. Het antwoord was twee keer ja.

De planning
Afgelopen maandagochtend heb ik dus officieel “ja” gezegd en getekend. En dan gaat het pas echt snel. Er wordt een planning opgesteld. Van 15 augustus tot en met de 19e ´s ochtends gaan Isabelle en ik naar Toronto om scholen en huizen te checken. Mijn overdracht met Rene in Toronto is 9 en 10 september.

In de laatste week van september ben ik in Nederland voor overdracht. De 30e en 1e oktober wordt er hier ingepakt. De 2e is er al lang een personeelsactiviteit bij Sawadee gepland. Men weet het nog niet, maar dat wordt dus mijn afscheid van Sawadee. De 3e vliegen we met z´n allen naar Toronto, waar ik (geleerd uit Barcelona) drie dagen vrij heb gepland om samen met het gezin te acclimatiseren. Onze geplande vakantie in september/oktober wordt verschoven naar november. Ha, maar da´s ook leuk! Het Turkije van Canada is Cuba. Of de Dominicaanse republiek ;-) Niet slecht!

Quark Expeditions
Kijk op http://www.quarkexpeditions.com/ voor meer info over het bedrijf.
Of lees mijn blog uit Spitsbergen. Dat was overigens de goedkoopste budget reis van nog geen $3000. Wil je echt iets leuks?Je kan ook met een nucleaire ijsbreker naar het echte officiƫle hart van de Noordpool. Met helikopterexcursies. Prijzen vanaf een lullige $24000.

En nu dus?
Vandaag zijn we officiĆ«le pasfoto´s gaan maken. Je mag vooral niet lachen, dat is gelukt (zie fotos). Dat is voor onze work en study permits. Want ja, Kevin moet een echte study permit aanvragen. Lief hoor. Verder veel formulieren invullen, checklists doorkijken en veel regelen. Ook hebben we net opdracht gegeven om het huidige huis in Vleuten te koop te zetten, dus volgende week kan het bord de tuin in. Weer een mijlpaal, ¨there´s a first for everything¨. O ja, en daarbij hebben we ook nog eens deze week de badkamer en de vloeren voor ons nieuwe huis besteld. Wat een week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten