De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zaterdag 6 april 2013

West-Amerika tour

Ik was weer een weekje op pad; dit keer zonder al te grote jetlag, want ik bezocht samen met onze relatief nieuwe verkoopdirecteur Andrew een aantal klanten (agenten) in het westen van Amerika. Sommige grote partners zijn gevestigd in kleine plaatjes, aangetrokken door het outdoor leven. Zo vlogen we eerst via Denver naar Missoula in het prachtige Montana. Een universiteitsstadje gelegen in een prachtige vallei. Het was een mooie lentedag, dus we konden zonder jas rondlopen terwijl er nog sneeuw op de toppen rondom ons heen lag. ’s Avonds aten we met onze contactpersonen in een leuk en heerlijk restaurantje; een internationaal tapas restaurant waar ze gebruik maken van zelf vers gekweekte kruiden. Echt iets voor mij dus http://www.silkroadcatering.com.

Dinsdag vlogen we terug naar Denver en reden we naar Boulder voor een afspraak. Daarna reden we terug naar het vliegveld en vlogen we verder naar Redmond/Bend in Oregon. In Bend zit onze grootste distributiepartner in Amerika. Wederom een prachtige omgeving. Dit gebied heet de high desert (hoge woestijn), omdat het zo droog is. Toch is het behoorlijk groen (veel naaldbomen) en wederom omringd door met sneeuw bedekte toppen van bergen en oude vulkanen. Bend is nog redelijk groot; 80.000 inwoners met alle faciliteiten. Het is een populair outdoor mekka van Amerika, met skien, raften, mountianbiken, wandelen, golfen, etc. Als je dit soort omgevingen en plaatsjes bezoekt, ga je echt nadenken over quality of life, ook al mogen we wonend in Toronto vooral niet klagen. We aten heerlijke steaks bij http://brickhousesteakhouse.com.

Donderdag vlogen we door naar Seattle met twee klantbezoeken en een bezoekje aan het TUI kantoor. Na een etentje in de stad (die bekend staat om zijn diversiteit aan restaurantjes die met lokale verse organische en biologische ingredienten werken, zoals http://sitkaandspruce.com), was het al weer gauw vrijdagochtend; tijd om terug te vliegen. Met een klein beetje stress, want de plaatselijke in-check dame wilde me eerst niet toelaten tot de vlucht omdat ze dacht dat ik naast een werkvergunning en een paspoort ook nog een visum nodig had voor Canada. En mevrouw was van het soort “ik weet alles toch lekker beter”… Maar goed, na ca 20 minuten kreeg ik toch mijn boarding pass en 10 minuten later had Air Canada een hele boze email van mij in de inbox.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten