De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zondag 5 februari 2012

Reisweekje London, Amsterdam, Toronto

Afgelopen week maakte ik weer veel air miles, door eerst naar London te vliegen en later door naar Amsterdam te baan. In Engeland bezocht ik een groot aantal agenten, die ons product verkopen of willen gaan verkopen, om onze plannen toe te lichten. Dinsdagochtend maakte ik een uitstapje naar de havenplaats Tilbury. Een plaatsje om snel te vergeten (vreselijk lelijk en saai), maar in de haven lag onze nieuwe aanwinst, de Ocean Diamond. We bezochten het schip met een aantal designers en scheepstechneuten, die de renovatie en verbeteringen gaan uitvoeren. Super interessant natuurlijk; en wat is het eigenlijk al een prachtig schip! Bijzonder ruim, maar niet massaal. Prachtige grote observatiedekken. En een geweldige observatielounge/bar boven op de brug, met grote ramen. Jawel, dit wordt een Diamant.

Vrijdag vloog ik door naar Amsterdam. Ik was net geland of de sneeuwstorm brak los. Toen ik eenmaal mijn huurauto had, liep alles vast. Ik deed er vervolgend 2,5 uur (!) over om van Schiphol naar het kantoor van Sawadee in Amsterdam te rijden. Daarmee viel een poolevenement, met 12 Nederlandse agenten die Quark verkopen, helemaal in het water. Of in de sneeuw moet ik zeggen.

Toen ik later koers zette naar Utrecht was het opgehouden met sneeuwen; de A2 was verrassend goed te berijden, dus ik zat zo in ons nieuwe huis in Vleuten. Ook dit wordt een diamantje; de keuken is prachtig en de vloeren schitterend. Ook het verfwerk is af. Helaas is het nog steeds wachten op het afmaken van de badkamer; ook moeten er nog overal plinten worden geplaatst.

Terwijl Nederland volledig in chaos was beland (ruim 800km file) reed ik rustig verder naar Houten. Waar ik gezellig met moeders uit eten ging.

De volgende dag vertrok ik weer vroeg uit het winterse Nederland naar het warme Toronto. Jawel, relatief warm, want het is absoluut nog geen Canadese winter. Alle sneeuw was weer weg en het leek op een prachtige zonnige lentedag. Het ontvangstcomité van drie man/vrouw sterk stond op het vliegveld op me te wachten.

1 opmerking: