De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

maandag 27 februari 2012

Zomaar een zondag op Coldstream

7:00 Ben ik een prins of een kikker? In ieder geval word ik wakker gekust door een klein roze prinsesje. Het knuffelbombardement zorgt er voor dat ik met een goed humeur wakker word.

7:15 Wat is het toch stil hier. Als Pearson zijn vliegtuigen niet over ons huis stuurt, hoor je in het weekend ’s ochtends in deze wijk helemaal niets. Nada. Stilte. Raar voor middenin een miljoenenstad.

7:30 Met Aimée beneden; eten, aankleden. Weer geen sneeuw gevallen vannacht. Wel een mooie zonnige winterdag.

7:45 Kevin wakker; weer eten, aankleden. Daarna grijpt Kevin snel naar zijn DS, want hij heeft nieuwe spellen.

8:00 Zelf douchen en aankleden.

9:00 Skype gesprek met zus Marijke. Neef Dennis geeft een Russische website door waar PSV-Feyenoord live op uitgezonden wordt. Jammer genoeg verliest Feyenoord net, maar ik verbeter zo wel mijn Russisch.

10:30 Isabelle wordt wakker – die mocht lekker uitslapen vandaag (doen we om en om).

10:45 Met Kevin naar zwemles; het zwembad blijkt echter dicht in verband met enkele dringende noodzakelijke reparaties. Klinkt spannend.

11:30 Dan maar met Aimée boodschappen doen bij de Metro. Ook bezoeken we de Winners boven de Metro, omdat ik een nieuw reiskoffertje nodig heb. Ik kom er niet onderuit om ook een prachtige prinsessenjurk voor Aimée mee te nemen.

12:30 Weer thuis; boodschappen uitpakken en eten.

13:00 We komen erachter dat Aimée in haar broek en shirt heeft geknipt. We worden extra boos, omdat ze de schuld in eerste instantie geeft aan Kathleen (haar vriendinnetje) en vervolgens aan Kevin. Geen boekje vanavond, als straf voor het jokken.

13:15 Skype met Oma Lagerweij.

13:30 Met z’n allen naar Earl Bales Park om te skiën. Temperatuur rond het vriespunt.

14:00 Privéles voor Aimée op de oefenheuvel door mezelf en Isabelle.

14:30 Begin Kevin’s skiles. Helaas kunnen een paar kindjes in zijn groep het nog niet zo goed, zodat ze terugmoeten naar de oefenheuvel. Kevin zelf doet het prima.

15:00 Begin van mijn skiles. Het skiën gaat uitstekend en ik ga nu met een heerlijke snelheid de hoofdhelling af.

16:30 Einde Kevin’s skiles. Aimee heeft ook genoeg geoefend en gespeeld. Isabelle helpt Kevin en Aimee om hun huur-ski’s terug te brengen en geeft ze een welverdiend gezond snackje.

17:00 Einde mijn skiles.

17:15 Binnen in het skicentrum kijken we naar de eerste beelden van de treinramp vandaag bij Burlington; tussen Niagara en Toronto. http://www.thestar.com/news/article/1136929--via-rail-derailment-3-dead-more-hurt-in-burlington-train-crash

17:45 Weer thuis; koken en eten.

19:30 Kids naar bad en bed. En Aimée geen boekje.

20:30 Blogje schrijven.

21:00 Canadese belastingaangifte doen. Zucht. Spannend voor de zondagavond.

22.45 Naar bed, naar bed, zei Duimelot…  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten