De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

woensdag 22 februari 2012

Family weekend

Zaterdag was het weer goed om thuis te zijn en dat lieten de kids wel merken. Aimée zat eigenlijk de hele dag aan mij gekleefd, een echt plakkertje. De woorden Daddy I love you so much hoorde ik wel tientallen keer. Ach, dat kan je niet genoeg horen, toch?

Isabelle had vanaf vandaag op Zaterdag skiles, als enige. ’s Ochtends sneeuwde het nog, maar ’s middags was het weer boven nul. Een echte Canadese winter is het nog steeds niet. Het was ongeveer 20 graden warmer dan haar verjaardag vorig jaar (http://lagerweijtjestoronto.blogspot.com/2011/02/isabelles-koudste-verjaardag-ooit.html)
Zondagochtend maakte ik samen met Kevin en Aimée het huis verjaardagklaar. Vooral voor partyanimal Aimée is het heel belangrijk; zij houd van feest en zonder slingers en taart is er geen feest. We haalden ook veel bloemen binnen, dus mocht een lichtelijk nerveuze Aimée zo half elf eindelijk haar moeder wakker maken.

De rest van de dag stond in het teken van skiën. Kevin en ik hadden skiles. En helaas is Aimée’s skiles geannuleerd wegens een tekort aan leraren. Dus nam Isabelle Aimée de oefenheuvel op, zodat we toch weer allemaal op de ski’s stonden. Kevin en ik maakten deze dag prima sprongen vooruit. Mocht Kevin de laatste keer voor het eerst op de hoofdafdeling, wat toen een beetje angstig en onstabiel ging (en met de nodige valpartijen), nu ging hij er prima en gecontroleerd vanaf. En ik was ook trots op mezelf, want het bochtjes maken door parallel te skiën en de hockeystick- stop gingen voor het eerst goed.

Isabelle’s verjaardag werd verder gevierd in een restaurant naar keuze. En nee Aimée, helaas voor jou is dat niet Chuck-e-Ccheese. Want wat heb ik toch een topvrouw om dan het ideale carnivoorrestaurant te kiezen. Carnivoren in de wereld verenig u! Het Braziliaanse steakrestaurant Copacabana http://www.copacabana.ca is het walhalla voor vleeseters. Continue komt men met grote spiesen gegrild vlees in alle soorten en smaken je tafel langs. Grappig feitje over Aimée; zodra ze binnenkomt, scant ze een restaurant zeer zorgvuldig op potten met snoepjes, pepermuntjes of lollies. En zodra we weggaan, weet ze die altijd direct aan te wijzen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten