De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

dinsdag 29 mei 2012

Spelletjes


Zoals eerder genoemd is Kevin een grote spelletjesfan, in alle vormen, van digitaal tot bordspellen. Zaterdagochtend werd ik door hem uitgedaagd voor een potje Zeeslag, wat ik slechts op het nippertje van hem won. Opvallend van het spelen van dit spel met een tweetalig zesjarig jongetje is de mogelijke  verwarring van de Nederlandse I (= Engelse E) en de Nederlandse E (= Engelse A). Dus praten we over Nederlandse I, Nederlandse E, of tekenen we de letter zelfs in de lucht. Het werkt uiteindelijk wel.

Daarna werd ik uitgedaagd voor een potje schaken, iets wat ik al tientallen jaren niet meer heb gedaan. En ja, ik ging er veel te nonchalant in en was al gauw een paard, loper en toren kwijt aan mijn zesjarige zoon. Even dus weer extra concentreren, een tandje bijzetten en ik kon er uiteindelijk toch een zwaarbevochten zege uithalen. Dat kleine mannetje is al een behoorlijk slimme schaker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten