De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

maandag 4 juni 2012

Weer thuis – met Franse toneelspeler

Via St. Petersburg en London vloog ik weer terug naar huis. In St. Petersburg ontmoette ik in de zes uur dat ik daar was nog een agentschap wat ons verkoopt. In London bleef ik anderhalve dag om drie partners te bezoeken, waarvan één in het pittoreske Oxford. Wat is dat toch een geweldig historisch universiteitsstadje. Alle gebouwen lijken hier oud en historisch, ook het prachtige hotelletje De Randolph waar ik verbleef http://www.macdonaldhotels.co.uk/our-hotels/macdonald-randolph-hotel.

Na een prima vlucht was ik vroeg thuis. Daar stond ik voor een dichte deur, omdat ik mijn sleutels de week ervoor had afgegeven aan een Oma….. En uiteraard was het na weken prachtig weer juist nu een stormachtige dag met regen. Gelukkig kwam Isabelle snel, waarna ik de grootste attractie van het thuiskomen kon beleven; de kinderen ophalen. Die allebei wild enthousiast waren en het uitschreeuwden, zo erg dat ik me bijna verschuldigde bij de andere aanwezige ouders, waarvan de kindjes gewoon “hi!” zeiden bij het ophalen.

Kevin had die dag een schooluitstapje gehad, in het regenachtige weer naar het grote High Park. Ook was het deze week een keer op zijn school Franse dag, waarbij de kids een Frans toneelstukje ‘La poule Maboule’ (wij kennen dat beter als ‘Chicken Little’) opvoerden. Hierbij het filmpje, Kevin komt later op helemaal in het wit, want hij speelde het schaap Mouton Fiston. http://www.youtube.com/watch?v=m7lEuB9EZA4&list=UUvlTmnh1DMZBNL6jUBclWqg&index=1&feature=plcp. Volgens Isabelle sprak hij zijn Franse zinnetjes met een geweldig Anglo-Amerikaans accent uit.
;-) Hier is de tekst…

Poule Maboule, Cheval Cristobal et Chat Micha: Mouton Fiston, mouton Fiston, viens ici!
Mouton Fiston : Qu’est-ce qui se passe?  Qu’est-ce qui se passe?
Poule Maboule, Cheval Cristobal et Chat Micha: Le ciel tombe!  Le ciel tombe!  Qu’est-ce qu’on fait?
Le narrateur : Tout à coup, le loup Foufou arrive.
Loup Foufou : Ça va bien, les amis.  Tout le monde peut aller à ma caverne avec moi.  Le ciel ne tombe pas là-bas!
Le narrateur :
Tous les animaux marchent avec le loup Foufou.  Le loup Foufou entre dans la caverne.  Mais, tout à coup, un gland tombe!  La poule Maboule a peur.

Poule Maboule : Oh! Oh!  Qu’est-ce que c’est?  C’est seulement un gland!  Hum…le ciel ne tombe pas, tout le monde!  Ça, c’est fou!
Poule Maboule, Cheval Cristobal, Chat Micha et Mouton Fiston: Alors, on ne reste pas ici.  On doit retourner à la ferme maintenant!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten