De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

donderdag 12 september 2013

Weekend!

Het was weer een heerlijk rustig weekendje aan Stratford Crescent. Zaterdag was een regenachtige dag, die ons eraan herinnerde dat de herfst er echt aan zit te komen. Maar het weer herstelde zich zondag; het was een prachtige warme nazomerse dag.

Zaterdag gingen we allemaal ons eigen gangetje; Isabelle ging wat boodschapjes doen en ging met Kevin zijn school-(huur)viool aanmeten voor dit jaar. Ik deed veel klusjes thuis en Aimee speelde. Kevin deed een vervolgstude naar zijn geliefde leaf cutter ants uit Costa Rica op Wikipedia, en schreef een heel stukje over de voortplanting van de beestjes, waarbij toch wel wat expliciete woorden gebruikt werden. We werden echter (nog?) niet benaderd voor een nadere uitleg.

Zaterdagavond keken Isabelle en ik de boeiende film Zero Dark Thirthy over de jacht op Bin Laden http://www.zerodarkthirty-movie.com.

Zondag pakten de kinderen judo weer op en ’s middags hadden we bezoek van Francesco en familie. Francesco is inmiddels mijn ex-collega, maar speelde een belangrijke rol bij mijn komst naar Quark. Hij was het die mij als account manager bij Sawadee intereseerde voor het product poolreizen en Quark Expeditions. Hij was het die mij uitnodigde voor een reis naar Spitsbergen. http://spitsbergen-met-sawadee.blogspot.ca/. En toen ik daarvan terugkwam met heel veel ideeen hoe dit product nog beter in de markt gezet kon worden, zeid een aantal mensen als snel “dan doe je het zelf maar”. Het vervolg weten we inmiddels…

Francesco’s gezin is ook erg geliefd bij onze kids; hij heeft een zoontje van Kevin’s leeftijd en een iets oudere dochter die gek is op Aimée. En ook andersom, want Aimée maakte ons de hele dag al gek met de vraag “wanneer komt ons bezoek”?

De kinderen brachten de middag grotendeels door in het zwembad terwijl wij bijkletsten. De avond werd afgesloten met een barbecue, kampvuur in de vuurkorf, italiaanse cakejes, wijn, en jawel, marshmallows.

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten