De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zaterdag 25 april 2015

New York met sterren

Deze week maakte ik een kort tripje naar New York voor een drietal afspraken. Eén daarvan was bijzonder  leuk, met zanger John Legend http://www.johnlegend.com en één van zijn managers. Een manager die hem begeleidt bij niet-muzikale activeiten in de luxe industrie. Zo gaat John met ons een 11-daagse reis om de wereld maken in een luxe prive-jet voor 52 personen. Heb je interesse? De prijs is $120.000 per persoon, een koopje dus.

John is een hele aardige “normale” man. En ook bijzonder slim; hij begon na gestudeerd te hebben zijn carriere  bij de top management consultants van de Boston Consultancy Group. Maar uiteindelijk won de passie voor muziek, alhoewel hij dus nog steeds slim bezig is met ondernemen buiten de muziek om.
Ik vind New York altijd een fascinerende stad, wie niet? Woensdagochtend besloot ik vroeg te gaan rennen in Central Park. Het was in New York al redelijk zomers en het park lag er prachtig bij, inclusief bloeiende kersenbomen. Wie ooit Central Park als park aangewezen heeft en besloot dat er absoluut niet gebouwd mag worden, moet men heilig verklaren. Het is een fantastische, groene oase van rust, midden in deze gestoord drukke stad. Ik besloot Central Park dan ook helemaal rond te rennen. Dat bleek nog een behoorlijk stuk te zijn, uiteindelijk stond er weer 11km extra op mijn Nike telefoon app.

Woensdagavond had ik een bijkomst met alumni van de IMD business school waarbij ik vorig jaar in Lausanne cursussen volgde. Een top recruiter gaf een presentatie. En met top bedoel ik dan ook absolute top; de meeste van zijn jobs betaalden “7 figures”, oftewel vanaf een miljoen. Iets wat in New York niet heel vreemd is. Daar verbleekt de huidige ”graaiers” discussie in wel Nederland bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten