De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

dinsdag 21 december 2010

Jurassic Parc in Toronto

Maandag had ik een dag vrij genomen en Kevin had ook vakantie. Dus gingen de mannen een dagje op stap. En nog wel een intellectuele uitdaging tegemoet, want we brachten een bezoekje aan het Royal Museum of Ontario.  http://www.rom.on.ca  Dit megagrote museum (en overigens ook prijzig. Ik was $50 kwijt voor Kevin en mijzelf) heeft één grote attractie voor stuiterende mannetjes van vijf; het heeft een uitstekende dinosaurus-afdeling. Met veel opgezette skeletten. In de top 10 familie favorieten die we bezocht hebben (slechts een kleine selectie van het museum) stonden twee dinos’s;
(1)    Een Barosaurus
(2)    Een Pterosaurus
Daarnaast bezochten we;
(3)    De indianenafdeling met de tooi van Sitting Bull, het opperhoofd van de Lakota Sioux die Custer in de pan hakte.
(4)    Het harnas van een Samurai strijder
(5)    Een amethyst. Mooi steentje. Foto bijgevoegd.
(6)    Een opgezette witte neushoorn (ex Toronto Zoo).
(7)    Een nagebouwd stukje koraalzee.
(8)    Een nagebouwde vleermuizengrot.
(9)    De grootste “Moose” (een groot hert) ooit.
(10) Een Egyptische mummie.
Daarnaast bezochten we nog een tijdelijke tentoonstelling met Chinese taracotta strijders.
Het museum is tegenover het oude hotel van Isabelle en mij uit augustus, jawel dat met de lekkerste friet ter wereld in de Rooftop lounge. Helaas legde de Rooftop lounge het af tegen de marketingkracht van Mc Donalds. Kevin mocht kiezen en dat werd dus gewoon de Mac. Want “daar krijg ik tenminste een kadootje bij mijn eten”. Tja kom daar maar eens tegen op met je versgeschilde friet met feta en een citroen-aoli. Jammer voor mij. Maar de beloning voor Kevin was er; bij z’n happy meal zat zelfs een Bakugan. http://www.bakugan.com. En da’s gewoon erg  “cool”. Als je 5 bent.

1 opmerking:

  1. De dierenexpert van de familie wees me erop dat een moose een eland is.

    Groetjes,

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen