De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zaterdag 4 december 2010

Daddy, Daddy, My Daddy!

....zo werd ik vrijdagavond door de kids begroet toen ik ’s avonds thuis kwam. Voor het eerst in het Engels..... Binnen twee maanden zijn die kaaskopjes volwaardige Canadezen geworden.
Voor mij was deze week een vrij gewone week. Vijf dagen op kantoor. De routine komt erin. ’S ochtends dropt Isabelle mij op weg naar school & creche  af bij het metrostation (scheelt toch weer vijf minuten lopen....). En ’s avonds ren ik bijna zeven kilometer terug...over 5 heuveltjes.
We lanceerden deze week een leuke promotie; blog your way to the North Pole. http://www.blogyourwaytothenorthpole.com  Ik geloof dat ik helaas niet mee mag doen, of in ieder geval niet kan winnen.
Alleen dinsdag was een opvallende dag. Overdag had ik de hoofd HR dame van TUI op bezoek, die eens kwam peilen hoe het ging. Uiteraard gingen we (het management team) met haar lunchen. En om vijf uur stond Isabelle mij op te wachten met onze bus. We moesten vroeg eten, want het was onderbouw-kerstconcert op Kevin’s school. Groep zes (de oudste onderbouwgroep) mocht de spits afbijten met hun strijkersorkestje (ja men leert vanaf groep 1 viool spelen). Het was behoorlijk vals, dus ik keek al naar de grond met de gedachte “dat wordt even doorbijten vanavond”. Maar tot mijn grote verbazing waren de jongere groepen een stuk beter. Één groep speelde zelfs tot groot plezier van deze “Geek & Freak” de Star Wars tune (echt een lekker kerstnummertje), waarbij ik me uiteraard moest bedwingen om niet luidkeels mee te lalalala-en.
Uiteraard was het hoogtepunt Kevin’s klas, dat mag duidelijk zijn als trotse ouder! Alleen......sorry sorry Oma’s.......ik was zo stom geweest om geen fototoestel mee te nemen. Stom stom stom. De foto’s die ik op het blog heb gezet zijn allemaal schoolfoto’s, waarbij het een Kevin-zoekplaatje is. Nogmaals mijn excuses aan de Oma’s en Opa.
Het eerste liedje van Kevin’s klas was een mooi nummertje, namelijk Catch a Falling Star http://lyricsplayground.com/alpha/songs/c/catchafallingstar.shtml
Het 2e liedje had de titel Starlight; ik kon de tekst helaas niet vinden op internet (kreeg elke keer een Muse nummer als zoekresultaat – dit was het zeker niet).
Als trotse ouders gingen we om 8 uur weer naar huis.
Het was voor Kevin een leuke en goede week op school. Want donderdag gingen ze naar kindertheater. En vrijdag hadden ze danswedstrijden tussen de verschillende disputen (de verticale groepen), die werden gewonnen door Kevin’s dispuut. Dit was helaas niet openbaar voor ouders, maar de feedback van de juf was dat kevin uitstekend had gedanst (en we kregen foto’s als bewijs).
Aimée had ook weer een goede week. Ik geloof toch dat ze echt verliefd is op Leo, want hij krijgt eindeloos veel kussen bij het afscheid (hij lijkt het niet zat te worden...), en voordat Aimee naar bed gaat kust ze nog eens Leo op haar klassefoto. Die Aimee. Ze is een gezellig meisje in het gezin, hoewel ze soms denkt dat ze met twee jaar eigenlijk wel de lakens in het gezin kan uitdelen. Niet alleen richting Kevin, maar ook naar ons. Kleine mini bazin. Ach, ze kan het allicht proberen. ;)
Nu moet ik wel even kwijt; Kevin en Aimee gaan steeds leuker (en langer, ook zeer prettig voor ouders) met elkaar spelen, vooral in hun speelruimte beneden.
Isabelle was weer druk met solliciteren. Nog geen afwijziging, maar ook nog geen contract. Geduld is een schone zaak, uiteindelijk lukt het zeker.
Het lukte om deze week de laatste dingetjes te regelen. Enkele verwarmingselementen werden vervangen na het uitvallen van de verwarming; de warmwaterketel werd nagekeken en een lekje werd gerepareerd. Ik ruimde de benedenverdieping helemaal op en Isabelle verkoopt onze oude meubels (bank, computermeubel). En last but not least werden de kerstspullen te voorschijn gehaald, want hier in Canada hoef je uiteraard niet te wachten op Sinterklaas. Het huis is nu zo goed als aan kant en helemaal in kerstsfeer!
En het weer? De maxima duiken nu onder nul, dus het is koud. Maar nog nauwelijks sneeuw. Dit in tegenstelling tot Nederland. Een witte Sinterklaas, ik kan me er niets bij voorstellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten