De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

woensdag 18 december 2013

Kids kan weg

Ja hoor, het lijkt wel elke keer als ik het Nederlandse nieuws lees, dat de betuttelingsmaffia weer toeslaat. Dit keer lees ik dat ik het woord “kids” niet meer mag gebruiken. http://www.nu.nl/cultuur-overig/3653189/woord-kids-kan-weg-nederlandse-taal.html. Want daarmee probeer ik “nutteloos hip te doen”. Het zou beter zijn om het woord “kinderen” te gebruiken. Zucht. Zeg betuttelingsmaffia, ik probeer niet nutteloos hip te doen, ik ben gewoon enorm lui. En efficient. Kunnen jullie niet tellen? Kids; vier keer het toetsenbord aanraken. Kinderen; acht keer een toets intikken! O ja, ik word natuurlijk ook beinvloed door mijn Canadese omgeving. Jawel betuttelingsmaffia, er is een grote wereld buiten de Nederlandse grenzen. En daar is het woord kids gewoon heel erg… gewoon.

1 opmerking:

  1. Dan bestaat "kinderen"city gelukkig ook niet meer. Alle nadeel hep zijn voordeel

    BeantwoordenVerwijderen