De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

dinsdag 17 december 2013

Sneeuwbui

We hadden al eerder wat sneeuw gehad, maar zaterdag ging het voor het eerst echt goed los. De hele dag (en nacht) sneeuwde het. Het sneeuwde niet hard, maar gewoon non-stop. Het resultaat was een mooie laag van 15cm. Voor Toronto geen probleem, zeker omdat het in het weekend viel. Maar de verhalen uit de Ameriaanse steden net over de grens waren wat minder positief.

Ik had door mijn levensstijl van de afgelopen week - veel eten, wijn, weinig bewegen en weinig slaap, een verkoudheid opgelopen. Jawel ik moet ik echt aan detox, dieet en bijslapen. Een prima dagje voor mij dus om binnen te blijven en uit te rusten. Isabelle ging eerst met Aimée naar haar laatste zwemles (Red Cross zwemdiploma vier gehaald). En later met Kevin naar een verjaardagsfeestje met bowlen. Daarna ging ik met de kinderen onze eigen sauna in, en zo hadden we een heerlijk rustig dagje in een besneeuwde stad.
Om kwart voor vijf vannacht werd ik wakker door een onbekend schrapend geluid. Na onderzoek bleek dit het geluid van de sneeuwruimers te zijn; we hebben dit jaar een sneeuwruimcontract afgesloten. Wel handig als er 15cm valt. Dus we werden wakker met een redelijk schoon stoepje.

Zondagmiddag gingen we na judo sneeuw-plezier maken. Eerst speelden de kinderen buiten in de voortuin, voordat we gewapend met sleetjes naar het park gingen. Daar werd met groot plezier van een heuveltje afgesleed, totdat Aimée klaagde over koude tenen.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten