De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

dinsdag 12 augustus 2014

Ontdooien in Toronto

Zaterdag vloog ik via Edmonton terug naar Toronto. Waar ik nogmaals onder de indruk was van de enorme omvang van dit land. En de woestheid. Vergeet niet dat, de westkust daargelaten, Toronto in de winter één van de warmste plekken van Canada is. Ik zal mijn overpeinzingen van de heenvlucht niet herhalen (zie http://lagerweijtjestoronto.blogspot.ca/2014/08/yellowknife.html), maar laten we het erop houden dat ik bewondering en respect hebt voor dit enorme land met de prachtige natuur.

Het was weer heerlijk om in Toronto te landen. Niet alleen om de familie weer in de armen te kunnen sluiten (wat weer heerlijk was), maar ook vanwege de heerlijk warme temperatuur. Ik heb het niet gauw koud in de poolgebieden, maar dit keer had ik daar toch last van. De poolgebieden zijn veelal woestijnen met weinig neerslag en een droge kou. Deze week ervoer ik helaas voor het eerst een “natte” kou. Ik had op het laatst twee t-shirts, een trui, een Arcteryx jasje, een bodywarmer en een parka aan. 
In Toronto is het weliswaar veel koeler dan normaal in deze tijd, nu is dat lekker. Er zijn geen drukkende temperaturen van boven de 40C, maar gewoon een lekkere 25-30C. Hééééérlijk.

Het mag dan ook niet verbazen dat we de rest van het weekend gewoon lekker relaxten in en om het zwembad. Even bijkomen, opwarmen en van elkaar genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten