De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

dinsdag 20 januari 2015

Canada is niet Amerika. Managementblunders.

En we hebben er weer één! Een smakelijke nieuwe case voor de managementboeken over grote commerciele missers. In 2013 nam de grote succesvolle Amerikaanse winkelketen Target een lokale keten in Canada over. Er werden miljoenen in alle winkels gepompt, er werd miljoenen in reclame gestoken. Alle winkels werden omgezet naar de Amerikaanse formule. Maar de Canadezen pruimden het niet... Er ging al een tijdje rond dat er “start-up” problemen waren. “Te duur, te weinig producten op de planken, winkels die niet open gingen, etc.” Die blijken nu wat meer dan opstartproblemen, want Target heeft aangekondigd om de hele Canadese operatie na 1.5 jaar te sluiten. Auw. http://globalnews.ca/news/1774232/target-plans-to-discontinue-canadian-opera. Dat betekent in managementtermen; de keten maakt  in Canada gigantische verliezen en senior management betwijfelt ten zeerste of het mogelijk is er ooit winst uit te halen. Over en uit dus. Verlies nemen en de stekker eruit. Het is weer eens bevestigd: Canada is niet Amerika.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten