De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zaterdag 17 januari 2015

On the road

Afgelopen week was voor mij weer een weekje reismijlen maken. Ik maak eigenlijk elk jaar een trip van een week langs onze belangrijkste klanten en partners. Dit keer was de klantenmix anders, want de focus was niet alleen klanten van Quark Expeditions, maar ook van de andere merken.

Ik begon op maandag in Boulder, Colorado. Helaas zag ik niets van de Rockies die hier zo dichtbij zijn, want het was mistig en het ijzelde. Dinsdag ging de trip door naar Los Angeles. Waar ik behalve een distributiepartner ook de TUI collega’s van YMT bezocht, een bedrijf dat niet tot mijn groep behoort.
Dinsdagavond vloog ik alweer door naar San Fransisco. Daar bezocht ik woensdagmorgen de beroemde Stanford universiteit, een campus, en een stadje op zich. We onderhouden daar relaties met het reisprogramma voor alumni. Woensdagnamiddag vloog ik door naar Reno in Nevada, waar ik nog nooit eerder geweest was. Het is de tweede stad van gokstaat Nevada, een soort mini-Las Vegas. Ik bleef echter niet in Reno, maar reed een stukje terug California in om het prachtige Truckee aan Lake Tahoe te bezoeken. Dit is het westen van Amerika op zijn mooist. Wat is dit toch een prachtig natuurgebied om door te rijden. Over natuur gesproken, ik bezocht in Truckee weer een bijzondere klant. Het is de stichting van Engelse poolreiziger en ontdekker Robert Swan, die nu leiderschapstrainingen aan de captains of industry geeft, met het doel onze aarde te beschermen (of te redden, afhankelijk hoe je ernaar kijkt). Dat doet hij ook op onze schepen in Antarctica. Ja, onze klanten zijn absoluut geen grijze muizen.

Donderdag vloog ik van Reno door naar Redmond/Bend in Oregon. Hier zit Polarcruises.com, een klant waar ik al vijf jaar heel goed mee samenwerk. Ik was door eigenaren en poolreisveteranen Chuck en Lynn thuis uitgenodigd uitgenodigd. Alwaar ik eerst een uitgebreide fotopresenatie kreeg van Lynn (ze is een fantastische fotografe en was in augustus ook mee naar Arctic Watch). En daarna aten we thuis met hun team. Een heel leuk bezoek.
Vrijdag begon ik al vroeg aan de lange reis terug, via LA. Op de terugvlucht van Los Angeles naar Toronto vlogen we over de ongeloofelijke rode canyons en bergen van Arizona, Nevada en Utah. Ja, zoals ik eerder schreef, dit blijft een geweldig stukje Amerika, waar ik altijd met heel veel plezier doorheen reis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten