De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zondag 22 april 2012

Sportweekend

Dit één na laatste weekend van april stond in het teken van sport. Uiteraard hadden we voor beide kinderen zwemmen op zaterdagochtend en judo op zondagochtend. Maar ook ik deed weer iets in georganiseerd verband. Zaterdag begon ik eerst met de CN Tower. Afgelopen oktober beklom ik de 1776 treden voor het eerst in een tijd van 21 minuten en 23 seconden. http://lagerweijtjestoronto.blogspot.ca/2011/10/1776-trappen-in-21-minuten-en-23.html. Toen deed ik dat met het Quark team voor een lokaal goed sociaal doel, United Way. Nu deed ik dat voor het WWF (of WNF in het Nederlands) en in mijn eentje. Uiteindelijk verbeterde ik mijn tijd, hoewel slechts met 5 seconden tot 21 minuten en 18 seconden… Grappig was dat ze in het trappenhuis tekeningen van kinderen hadden opgehangen, als aanmoediging en met een WWF thema. Op een van de tekening stond “stop hunting the African Elephant”, je weet wel, de favoriete hobby van de Erevoorzitter van het WWF. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/04/wnf_olifanten_doodknallen_weln.html. Nou ja, ik kreeg in ieder geval van het WWF als beloning een T-shirt en een walrusknuffel, waar de kinderen hééél blij mee waren (ze mogen ‘m om de beurt op hun kamer hebben).

Zaterdagmiddag hadden we de volgende “sport”. We gingen bowlen, want de kleindochter van Renee (Jaedyn) was jarig en vierde haar verjaardagsfeestje in een bowlingcentrum. Leuk om eens de gehele familie van Renee te ontmoeten en de kinderen hadden het prima naar hun zin. Jaedyn werd vijf en valt dus prima tussen Aimée en Kevin in. De kids werden ook volgestouwd met patat en hotdogs, dus hoefden ze ’s avonds niet meer te eten. Dus trakteerden Isabelle en ik onszelf op afhaal Thais, bij ons favoriete restaurantje Thai Plate. http://www.thaiplate.ca. Daar kunnen ze ontzettend goed ons lievelingseten koken, mmmmmmmmmmmmmm.

Zondag was het weer eens tijd voor een eindje rennen. Ik nam net zoals duizenden anderen deel aan de Younge Street 10k, een populaire loop van 10 kilometer in Toronto. http://www.canadarunningseries.com/toronto10k/index.htm. De start was op Younge street op de hoogte van ons huis; daarna gaat het Younge street af naar downtown, waarna je afslaat naar het westen om bij Fort York te eindigen. Een mooi parcours, helaas viel mijn tijd me tegen (57 minuten en 21 seconden). Ik heb veel betere tien kilometers gelopen.  Toch gaf ik mezelf als beloning een steak van de barbecue ’s avonds, maar als straf geen marshmallows. Eerlijk gezegd waren we die vergeten ;-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten