De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zondag 6 oktober 2013

Weekje visa, zwemmen en Star Trek

We maakten deze week van alles mee. Maandagochtend stond ik om 8 uur voor het Amerikaanse consulaat voor mijn werkvisum. Grootste uitdaging; uberhaupt het gebouw (of vesting) inkomen. Ik stond aanvankelijk met een paar kilo aan documenten onder mijn arm in de regen te wachten (paraplu vergeten…). Toen ik uiteindelijk bij de security kwam bleek dat ik één belangijk document was vergeten; de uitnodiging / afspraak. Ik probeerde het nog digitaal op mij telefoon te laten zien, maar nee, de uitnodiging moest gepresenteerd worden op een stukje dode boom. Dus ging ik naar een printshop om deze uit te printen. Even later bij de security mocht ik inderdaad naar de eerste stap binnen; de security check. Mijn tas ging door de scanner en wat bleek… laptops zijn niet toegestaan. En kunnen ook niet in bewaring gegeven worden. Dus moest ik deze een paar straten verder in een kluisje gaan doen. Even later terug bij security ging mijn tas uiteraard wederom door de scanner. Deze keer werd mijn ipad niet toegelaten. Ik moest hem onder protest (waarom konden jullie dit niet de eerste keer zeggen) ook gaan wegbrengen. Een kwartier later stond ik weer met mijn tas bij de scanner en weer haalden ze er nieuwe dingen uit die niet toegestaan zijn; ik moest mijn appels buiten gaan weggooien en mijn USB-sticks werden in beslag genomen.

Uiteindelijk lukte het me om met een lege tas binnen te komen. Waar het interview nog geen vijf minuten duurde. Ik liet mijn paspoort achter voor de definitieve stempeltjes. Alles voor elkaar… dacht ik. Totdat de volgende dag de ruzie tussen de democraten en republiekeinen resulteerden in de shutdown van overheidsdiensten. Niet leuk met je paspoort op het consulaat en de wetenschap dat de laatste shutdown drie weken duurde.

Halverwege de week kreeg ik goed nieuws; het Amerikaanse consulaat in Toronto bleek toch door te werken en vrijdag kon ik mijn weer wat dikkere paspoort inclusief visum en werkvergunning ophalen.

Verder ging ik deze week door twee assesment interviews. Nu ik met mijn nieuwe functie direct onder de TUI board “hang”, doorloop ik een management assesment programma, afgenomen door een aantal HR consultants. Ben benieuwd naar het eindrapport.

Dit was ook de laatste week dat ons zwembad open was, dus maar liefst vier avonden maakten de kinderen en ik gebruik van het zwembad. Ons favoriete spelletje is spulletjes opduiken. Onze kleine meid is een echte waterrat geworden en kan inmiddels prima zwemmen.

Onze meid haalde ook het middelpunt van een Fieldstone fotocollage over “reading buddies”. http://www.fieldstonedayschool.org/UploadedFiles/ReadingBuddies.pdf. In dit programma helpen de oudere kindjes de jongsten met lezen. Er was ook een foto van Aimee op de foto-collage beneden het weekoverzicht van haar klas. Het lijkt erop alsof ze iets op aan het snuiven is; ik kan je verzekeren dat ze kleuren aan het blazen is.
http://www.fieldstonedayschool.org/UploadedFiles/JK-SK.pdf

De week eindigde vrijdag op de bank met een fles Italiaanse wijn en de laatste Star Trek film; speciaal voor mijn Trekkie Isabelle.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten