De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

vrijdag 15 november 2013

Langste non-stop vlucht

Met een lange reis naar Australie voor de boeg, moest ik denken aan de vlucht van een paar weken geleden vanaf Hong Kong naar New York vloog. Deze voelde als één van de langste vluchten, die ik ooit heb gemaakt. Ik heb het maar eens op mijn favoriete wiki opgezocht, en het is inderdaad de langste non-stop vlucht die ik ooit heb gemaakt. Met 12980 km staat het op plaats 9 van de langste non-stop vluchten ter wereld. Eigenlijk bijna op nummer 8, want nummer 1 (Singapore – New York) wordt deze maand gestopt. Interessant in het lijstje is dat in de top geen Europese vluchten voorkomen; het is met name tussen Noord-Amerika en Azie/Australie met een uitzondeirng voor enkele Amerikaanse-Afrikaanse vluchten en naar het midden-oosten (Dubai).


Als je in het lijstje naar beneden scrollt, kan je de langste vlucht per luchtvaartmaatschappij vinden; voor KLM is dat Amsterdam-Buenos Aires met 11437 km.

Tot zover deze mededeling voor geeks & freaks.

1 opmerking:

  1. En die langste vlucht van de KLM was best aangenaam@HansenBerrygoessouth.

    BeantwoordenVerwijderen