De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zondag 24 november 2013

Speed sight-seeing

In Perth ging ik speed sight-seeing door in een run van 1,5 uur enkele bezienswaardigheden te bekijken. In Adelaide had ik daarvoor zelfs geen tijd; we kwamen op maandag om 10 uur ’s avonds aan en vlogen de volgende dag om drie uur ’s middags alweer naar de volgende stad; Brisbane. Brisbane is leuk! Het is een stad die aan de  oostkust ligt, noordelijk genoeg (denk aan de andere kant van de wereld; noord=warm, zuid=koud) om tropisch te zijn. Dus; lekker warm, zonnetje en een tropische begroeing. Woensdag ochtend ging ik weer speed sight-seeing door in een run van een uur wat van deze stad te zien. Ook Brisbane heeft prachtige botanische tuinen. Daarnaast enkele relatief oude gebouwen net naast het park, die  het bekijken waard zijn. Ik sloot daar af met het rennen langs de rivier. Hier hebben ze een lang pad aangelegd voor fietsers en wandelaars – helemaal perfect om te rennen, met een heerlijk warm zonnetje op je hoofd.

We vlogen aan het einde van de dag weer door, naar Melbourne. Hier ben ik al vaker geweest. En in tegenstelling tot de mening van vele anderen ben ik niet bijzonder gek op deze stad. Het is ok, met een gezellig centrum en veel restaurants en barretjes. Het is ook een bijzonder levendige stad. Ik had woensdagavond met David “Dutch” afgesproken. Vier jaar geleden was hij de expeditieleider op mijn eerste Quark trip naar Spitsbergen, toen ik nog voor Sawadee werkte. Het is, zoals zoveel van onze expeditiestafleden, een fascinerende persoon. Dutch werkt nog steeds voor Quark, ook al heeft hij nu een andere baan, die hem gelukkig alsnog toestaat om in het Arctische seizoen vier tot zes weken voor Quark te werken. Het was een gezellig etentje bij een fantastisch Argentijns restaurant.

Donderdag had ik de hele dag meetings voordat ik naar Sydney vloog –wederom geen tijd voor speed sight-seeing. In Sydney had ik vrijdag nog één afspraak voordat ik koers zette naar huis. Sydney is ook één van mijn favoriete steden; een groene havenstad met geweldige stranden. Maar met regen duidelijk minder interessant. Dankzij de datumgrens kon ik weer tijdreizen; vrijdagmiddag vertrekken en vrijdagochtend in Vancouver aankomen.

1 opmerking:

  1. Hee Einstein, goed gedaan. Wel een Malbek gedronken in het Argentijnse restaurant hoop ik, Snor ze.

    BeantwoordenVerwijderen