De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

maandag 4 november 2013

Little Lady

Aimée is pas vijf, maar soms lijkt ze al tien jaar ouder. Zoals bij het volgende. De oma’s hadden een jurk voor haar gekocht, maar deze was te klein. Helaas leek ze er een klein beetje bol in. Afgelopen zaterdag ging ze met Isabelle de jurk ruilen. Zelfverzekerd liep ze naar het personeel van de winkel toe en zei ze “I want to change this dress, because I look fat in it” (ik wil deze jurk ruilen, wat ik zie er dik in uit”. Even later toen ze een andere jurk aan het passen was, vroeg ze meteen aan Isabelle “Do I look fat in it”?”.

Dezelfde dag hadden Kevin en Aimée een discussie.

A; “I am a lady

K; “No you are not

A; “Yes I am – I am a lady”.

K; “You are not a lady, you are a girl

A; “No I am a lady”.

K; “You are not a lady but a girl. Your are not a grown-up”.

A; “I am a lady

K; “You are not, you are not a grown-up and you look fat”.

A; “You are hurting my feelings”.

Ik moest even ingrijpen; een meisje trootsten en zeggen tegen Kevin dat hij iets tactischer moet zijn.

Lady Aimée houdt meestal wel rekening met gevoelens van anderen. Na Halloween bood ze me snoep aan, een aanbod dat ik afsloeg omdat ze anders een te dikke papa zou krijgen. Aimée; “Maar ook al wordt je een dikke papa, je blijft toch altijd mijn papa”. Goed zo meisje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten