De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

maandag 9 februari 2015

Dromen in de Dreamliner

Ik ervaar op mijn reizen vele verschillende vliegtuigtypes, maar meestal blijft dit toch beperkt tot de bekende vliegtuigtypes Boeing B737’s, B777’s, de Airbussen A320 of de Brazliaanse Embraer jets van Air Canada. Vrijdag had ik vanuit London eindelijk een spectaculaire ervaring. Uiteraard alleen voor nerds spectaculair, jawel ik ben er zoeen. Ik vloog namelijk terug met een nieuwe B787 Dreamliner van Air Canada. Het toestel was slechts twee weken ervoor door de Boeing fabriek afgeleverd.

Van buiten ziet de Dreamliner er niet heel bijzonder uit. Of het moet het enigszins aparte neusje, de vloeiende vleugeleinden of de karteleinden aan het einde van de motoren zijn. Binnen vallen de grotere ramen op. Tijdens de vlucht valt de hangende vorm van de vleugels op. Ook is de druk hoger in de cabine, waardoor je frisser aankomt. Grootste sieraad van dit vliegtuig was echter de business class. Je hebt je eigen ‘mini suite’, een eigen ruimte vanaf het pad naar het raam. Je hebt daardoor direct toegang tot het gangpad, terwijl je vanuit je stoel heerlijk naar buiten kan kijken door de twee grote ramen. Uiteraard kan je stoel helemaal plat tot een comfortabel bedje. Er is een groot tv scherm – dus niet die kleine minischermpjes. En voldoende opberg- en werkruimte. Dit is echt het meest comfortabele mini-kantoor dat je je kan voorstellen. Filmpje! https://www.youtube.com/watch?v=Dm0viGNmOBU&list=UUvlTmnh1DMZBNL6jUBclWqg. En zo had ik bij de landing een mooi uitzicht over een winters Toronto door de grote ramen. https://www.youtube.com/watch?v=qZdbUYcepYg&index=2&list=UUvlTmnh1DMZBNL6jUBclWqg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten