De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

dinsdag 17 februari 2015

Great Canadian Chill op Family Day

Maandag was het family day. Een dag ook om bij zieke kinderen stil te staan; met Quark Expeditions zamelden we geld in voor de strijd tegen kinderkanker.’s Middags namen we een “polar dip” op het Yonge-Dundas plein. Ik ging wederom verkleed als penguin, aangezien ik meer dan $2500 op heb gehaald. Het weer vandaag was iets ‘warmer’ dan de dag ervoor. Een relatief begrip want de gevoelstemperatuur lag nog steeds onder de min 20c. Wel was het een mooie dag; deze koude dagen zijn vrolijke, zonnige dagen met een strak blauwe hemel.

Tegen 1 uur stonden we klaar bij het koude badje, wat met moeite ijsvrij gehouden werd. We moesten echter even wachten, want we haalden het weerbericht van het nieuws! Jawel, zeg maar de plaatselijke Piet Paulusma liet ons eerst “oant moarn”roepen (maar dan anders). En aangezien het echt live was, werd het wachten en wachten… Maar uiteindelijk gingen we! Eerst zie je me niet, want ik sta in mijn pinguin outfit helemaal links in de hoek. https://www.youtube.com/watch?v=0E1oBX8Wjb0&list=UUvlTmnh1DMZBNL6jUBclWqg.
En dan vanuit een andere hoek… mijn eigen hoek, want ik sprong met mijn sportcameraatje. Ik zeg nog in een interview dat dit kouder is als in Antarctica (jawel, als we plungen in de poolgebieden doen we dat bij temperaturen van zo rond nul graden, niet bij een koude -15c). Op het tijdstip 2.48 van het filmpje gaan we dan eindelijk: Plons… Paniek! Koud! Eruit! Nu! Gelukkig is de hottub niet ver om met het team even welverdiend op te warmen.


Al mijn sponsoren, bedankt! Het was koud, maar voor een heel goed doel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten