De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

maandag 16 februari 2015

Koudste dag

Zondag was volgens velen de “koudste dag van het jaar”. We zullen zien of dit nog overtroffen wordt. De voorspelling was erg koud, maar uiteindelijk werd het nog kouder dan gedacht, want de hele dag kwam de temperatuur niet boven de -20c.En met de wind chill (gevoelstemperatuur) ging het tot -39c.

Hoe zo’n temperatuur aanvoelt? De eerste minuut buiten is even schrikken, dan de 2e en 3e minuut denk je “eigenlijk valt het wel mee”, een gevoel dat na de 3e minuut snel overgaat in pijn (“naar binnennnnnn!!!”). Desondanks stond ik de avond van te voren, toen de temperaturen al in vrije val waren, lekker buiten steaks te grillen. Want we hadden bezoek van een familie met een dochtertje in Aimée’s klas en ook een dochter in Kevin’s klas. Erg gezellig. Ook ging ik zondag even rennen – niks houd me tegen! Dat deed ik uiteraard goed aangekleed en intensief;  5km hard rennen in plaats van een langere duurloop. Maar verder bleven we binnen. Met uitzondering van twee uurtjes Science Center… jawel ons jaarabonnement is nog één dag geldig.
Verrassing van de dag, behalve de kou, was dat we weer een nieuw beest spotten in onze tuin. Tot mijn grote verbazing zat er opeens een echte havik op de schutting, die onze vogelvoerder scherp in de gaten hield (waarschijnlijk wachte het op een prooidiertje dat op onze vogelvoerder af zou komen). De havik was helaas schuw, want toen ik vanuit huis mijn camera op hem richtte vloog hij meteen weg. Jammer, maar wel sensationeel om zo’n dier in je tuin te mogen hebben, midden in de stad!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten