De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

donderdag 7 oktober 2010

De eerste dag – kamperen in eigen huis.

Na aankomst op zondag werden de kinderen al snel met een tussenstop in bad naar bed gevoerd. En ruimden Isabelle en ik 3 grote koffers, 2 kleine koffers en 10 dozen, die ik bij Quark verzameld had, in.
Vandaag – de eerste echte hele dag – begonnen we goed. Kevin kwam namelijk iets over zessen plaatselijke tijd en Aimée sliep uit tot half zeven. Dat is voor jonge kids met een jetlag uitstekend. Afgelopen April in Florida zal ik om half vier ’s ochtends met twee super-wakkere kinderen achter de tv cartoons te kijken.
Vandaag was een rustige opstartdag, met veel klussen in en om het huis en de nodige eerste boodschappen. De man van de TV kwam langs met matig succes; we hebben nu wel HD televisie ontvangst met veel kanalen maar geen HD TV apparaat, dus kunnen we niets ontvangen. Het bezoekje van de telefoon/internetman was helemaal lachwekkend. Hij kreeg geen contact; vervolgens ging hij tot onze verbazing in onze tuin rondneuzen. Waar hij tot nog meer verbazing een lang telefoondraad los vond liggend – ergens afgeknapt. Daar moet dus morgen zwaarder materieel aan de pas komen om ons aan te sluiten op de rest van de wereld.
Het is kamperen in eigen huis, want onze luchtvracht is er nog niet (laat staan onze zeevracht). Dus het is voor mij en Isabelle sinds lange tijd weer eens slapen in een slaapzak. Maar het is allemaal goed te doen en dankzij het huis zijn we van de meeste gemakken voorzien.
En de kids? Gaat prima. Met Aimée zelfs verbazingwekkend goed. Ze was heel blij in onze tuin en met het speelrek. En ze lijkt uit te kijken naar de eerste kennismaking met de nieuwe creche morgen. Met Kevin is het was lastiger. Hij was in niet zo´n goede bui, erg mopperend en uiteraard stuiterend. Toen ik echter in de schuur een megagrote speelgoedauto vond kwam hij echter ook snel naar buiten. Het is zo´n ding met een echte accu om te kunnen rijden. Uiteraard doet dit het niet meer (de auto zat onder ca 10cm stof). Wie weet kan ik hem ooit aan de praat krijgen. Leukste mopperende opmerking van Kevin vandaag ´Ik ga nooit Engels leren, echt never´  ... dat gaat dus wel lukken! J

3 opmerkingen:

  1. Fijn om weer op de hoogte te zijn.
    Groetjes,

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Lagerwijtjes!
    Wat ben ik blij met de fotos,
    van de kids.
    Ik hoop maar dat Kevin,
    gauw zijn draai krijgt
    Heel veel Liefs Oma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Isabelle
    De verjaardag van Kevin,
    Is nu al weer gauw.
    Zijn er al slingers?
    Zal ik ze kopen?
    Graag even een mailtje
    Liefs Dicky

    BeantwoordenVerwijderen