De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zaterdag 8 januari 2011

Welcome to Miami (bienvenido a Miami)

Miami. Ooit toen ik 18 was heb ik in een jeugdherberg bij Miami Beach gezeten. Daarna heb ik vooral mijn best gedaan om de stad te mijden. Maar waarom; het is eigenlijk best een levendige en aantrekkelijke  stad. Op het kruispunt tussen Noord Amerika en Zuid Amerika. Toen ik 20 jaar geleden hier kwam, was Spaans de tweede taal. Nu lijkt Engels de tweede taal. En met een temperatuurtje van in de 20 graden, de Salsa muziek en andere tropische klanken komende uit de vele barretjes en restaurantjes,  dan lijkt de kou, de sneeuw en de chill factors van Toronto opeens ver weg. En raar genoeg is dit slechts drie uur vliegen.
Bij aankomst kreeg ik een prachtig uitzicht over de stad. Of eigenlijk zijn het twee steden. Miami downtown en een paar kilometer naar het Oosten, over de Lagune en watertjes, Miami Beach.
Maar ik kwam helaas niet om van de zon en de zee te genieten. Er moest gewerkt worden. Of nog beter gezegd: er moest gepresenteerd worden. Aan Peter Long CEO (dus de allerhoogste baas) van Tui Travel en een enorm inspirerende man.  http://business.timesonline.co.uk/tol/business/industry_sectors/leisure/article6859978.ece
De top 10 Noord Amerikaanse TUI bedrijven waren uitgenodigd om aan hem een status te presenteren. Gelukkig ging dit erg goed en lekker.
’S Avonds gingen we met de groep inclusief Peter naar één van de beste steakhouses van Miami Beach. Uiteraard voortreffelijk gegeten. Na de hoofdmaaltijd daagde Peter ons uit om vragen aan hem te stellen, waarbij we zoals hij zij “elk onderwerp mochten aansnijden”. Daar werd gretig gebruik van gemaakt. Na het eten gingen we nog wat drinken in het levendige en kleurrijke uitgaangsleven van Miami Beach. Er mocht een wijntje gedronken worden op de succesvolle dag.
Party in the city where the heat is on
All night on the beach till the break of dawn
Welcome to Miami (bienvenido a miami)
Bouncing in the club where the heat is on
All night on the beach till the break of dawn
I'm going to Miami
Welcome to Miami
(Will Smith)
Op de terugweg naar Toronto vloog ik voor mij met een nieuwe airline, namelijk Westjet. http://www.westjet.com/. Inmiddels de tweede luchtvaartmaatschappij van Canada en een low cost carrier. Ik was echter positief verbaasd over de invulling van low cost; de leren stoelen waren comfortabel en vrij ruim. En je kreeg gewoon een gratis drankje en snackje. Leuke marketingactie:  bij het terugduwen van de pier stond het grondpersoneel met een groot bord met de tekst “We miss you already” het vliegtuig uit te zwaaien. Klein detail maar toch leuk. We zullen vaker Westjet vliegen.

2 opmerkingen:

  1. Lieve Lagerweijtjes
    Wat een gezellige brief.
    Fijn dat het zo goed ging in Miami
    Nu fijn op vacantie,ik hoop
    maar dat het allemaal goed gaat.
    Fijne vacantie Heel veel Liefs Dicky

    BeantwoordenVerwijderen