De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

dinsdag 18 december 2012

School-afdrop papa met babbel dochter

Maandag moest ik weer de kinderen afdroppen op school, want er is nog geen verbetering met Isabelle’s rug en nek. En eigenlijk vind ik dit best leuk omdat dit iets is wat ik normaal mis. Zoals de babbels van mijn dochter in de auto.

A: “Papa wanneer mag ik weer met je mee naar het werk

H: “Waarom, vind je dat zo leuk?”.

A: “Ja want ik vind de mensen op je werk zo aardig”.

Twee minuten later;

A: “Maar wij zijn ook aardig voor de mensen op je werk, want wij brengen koekjes mee”. Wat inderdaad klopt, want de vorige keer brachten we inderdaad zelf gebakken koekjes mee.

Dit deed me denken aan een leuk gesprek met haar laatste keer toen ze op mijn werk was. Ze kon niet begrijpen dat mijn baas in Seattle zit.

A: “Wie is je baas?”, “Waar is je baas?”, “Waarom is je baas niet hier?”. Ik probeerde al deze vragen zo goed mogelijk te beantwoorden en het haar uit te leggen, maar dat lukte niet goed. Want enkele minuten later kreeg ik de vraag “Zit je baas in de gevangenis?”.

Het afdroppen vandaag eindigde met het zingen van “O Canada”, het volkslied. Wellicht ben ik dan eindelijk het vierde en dus laatste gezinslid dat het Canadese volkslied in de vingers krijgt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten