De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

woensdag 15 mei 2013

Hockey-spektakel

Vorige week schreef ik over de Maple Leafs, die voor het eerst in negen jaar in de play-offs speelden tegen Boston, zeg maar het Real Madrid van hockey. http://lagerweijtjestoronto.blogspot.ca/2013/05/maple-leafs-in-de-play-offs.html. Wie vier wedstrijden wint, gaat door (best of seven). De Maple Leafs kwamen in wedstrijden met 1-3 achter, dus het was voorbij. Min of meer. Maar opeens kwamen ze spectaculair terug. Ze wonnen weer in Boston en afgelopen zondag wonnen ze hun eerste play-offs wedstrijd in het thuis-stadion in negen jaar. Met 3-3 reisden ze maandag af naar Boston. En het ging fantastisch. Ze kwamen met maar liefst 4-1 voor te staan in de wedstrijd… voordat ze in de laatste 10 minuten instortten. Het werd net voor het einde 4-4 en Boston scoorde in de sudden-death verlenging. Toronto is een illusie armer en een ervaring / kater rijker. Maar hoe spannend kan hockey zijn… Isabelle en ik zaten gekluisterd aan de televisie. Jawel, we worden langzaam maar zeker allemaal Canadezen.

Enige troost; doordat zowel Toronto en Montreal (het andere populaire team op kantoor) verloren in de play-offs, won ik de hockey-pool op het werk. Ik weet alleen niet of ik me daarmee geliefd heb gemaakt…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten