De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

dinsdag 14 mei 2013

Mannen-zomerboodschappen

Zaterdagochtend deden de kinderen weer mee aan een straat garage-sale. De omzet was ook dit keer maar een paar dollar, maar ze waren er blij mee en ik ruimde in die tijd de garage op. En begon met dingen klaar te zetten voor ons eerste cottage weekend van dit jaar, volgende week.

’s Middag ging ik op shopping-spree voor mannen. Als eerste bezocht ik de LCBO, de staats-alcohol winkel. Daar dreigt een arbeidsconflict te gaan leiden tot een staking… complete drooglegging ligt de Canadees in het verschiet. Oeps, dan maar Hamsteren… http://www.thestar.com/news/canada/2013/05/10/liquor_store_advises_to_stock_up_before_victoria_day_weekend.html. Na wijn en bier ingeslagen te hebben voor de hopelijk lange cottage-zomer, bezocht ik een vuurwerkwinkel. Jawel, in Toronto is de verkoop van bier en wijn gelimiteerd tot staatswinkels, maar de verkoop van vuurwerk is het hele jaar door zo vrij als het maar kan zijn. http://www.kaboomfireworks.com/info.html. De vuurwerkwinkel stuntte met de verkoop van een “fun-pakket”van $33 voor $9,95. Met twee pakketjes onder mijn arm liep ik de winkel weer uit.
Volgende stop was de Costco, waar ik steaks insloeg voor heel veel barbeques. Ook kocht ik een gevulde plantenbak voor Isabelle’s moederdag en een sportcamera voor mezelf, alvast als verjaardagskado. Ik heb de laatste maanden wat pech gehad met mijn kleine cameraatjes; mijn waterdichte camera bleek in Jamaica waterdicht, totdat ik ging snorkelen met de batterijklep open… niet zo slim. En in Las Vegas stuiterde een andere cameraatje van me kapot.

Na de Costco bezocht ik Home Outfitters om twee tuin-ligstoelen te kopen. We hadden nog één ligbedje, maar tijdens de eerste werkzaamheden in de tuin bleek deze de verhuizing niet te hebben overleefd.
Laatste stap van de dag was de ultieme mannenwinkel Canadian Tire. Ik kocht er een prachtige Disney-Tinkerbell hengel voor Aimee en zand voor de zandbak – zo is er zelfs in een mannenwinkel wat voor de kids te halen.

Zo, de zomer kan dus beginnen. Dat deed het helaas niet dit weekend; het weer blijft in Canada onvoorspelbaar. Zondag daalde de temperatuur tot acht graden… met hagel. Doe ff normaal joh!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten