De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

woensdag 12 juni 2013

Thuis met kleine Japanners

Ik kwam vrijdagavond eigenlijk op gewone tijd weer thuis om aan te schuiven aan tafel. De kinderen waren dolenthousiast; dat is het voordeel van reizen, je wordt weer even super-gewaardeerd! Als kadootje voor de kids had ik Japanse “Happy coats” gekocht; dat zijjn kimono’s maar dan korter en praktischer – handig als badjas. Daarbij had ik nog een Japanse haarband gedaan, omdat ik een roze met pinguins zag voor Aimee. Te goed om te laten liggen. Toen ik later een zwarte piratenband vond voor Kevin was de collectie compleet. Het kadootje kwam geweldig aan bij beide kids; ze hebben het dit weekend regelmatig gedragen.

Zaterdag was een enigszins trieste bewolkte dag. Maar een goede dag voor Aimée’s laatste zwemles van dit blokje lessen en veel boodschappen. Tegen het einde van de dag klaarde het op en doken we toch nog even het zwembad in.
Zondag was een prachtige zomerdag. We begonnen met judo – jawel mijn kinderen worden zo langzaamerhand mini-Japanners.  Kevin maakte nog het volgende filmpje van Aimée en mijzelf. http://www.youtube.com/watch?v=baQLL2nQGK8. Ik daagde haar weer flink uit, want ze vertelde me brutaal dat vorige week met Isabelle duidelijk maakte dat ze nu ‘sterker is dan haar mama’… ‘tuurlijk Aimée.

Erna, in de klas van Kevin, waren maar vijf kindjes, dus vroeg de meester of Aimée wilde meedoen. Lastig als ouder als je een filmpje wil maken… Kevin vecht links in het wit en wordt snel in de houdgreep gelegd door zijn tegenstander. Maar rechts maakt Aimée weer indruk door een kop grotere jongen toch geruime tijd vast te houden tegen de mat. Als ze dan uiteindelijk de controle verliest, stopt ze in plaats van een nieuwe positie te kiezen, wat ze even later als feedback krijgt van de meester. Het filmpje eindigt met wat woordjes van Kevin – hij had tijdens het gevecht een tand door z’n lip gekregen. Tijd om te stoppen met filmen en over te gaan op troosten. http://www.youtube.com/watch?v=U4v-T3Ca_Lk
’s Middags kregen we Erika en haar ouders op bezoek. Altijd een succes want zowel Kevin als Aimee zijn gek op Erika, en andersom. En wij vinden haar ouders leuke lui. Dus werd de middag gezellig doorgebracht rondom en in het zwembad, met een lekkere barbeque als afsluiting.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten