De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zondag 19 oktober 2014

‘End of an Era’? (Het einde van een tijdperk, of toch niet)

Dankzij Thanksgiving maandag was het een kort werkweekje. Maar voor mij niet minder intensief; integendeel, het was een week waarin heel veel gebeurde. Dinsdag maakte ik namelijk bekend dat ik aftreed als directeur van Quark Expeditions. Sinds vorig jaar juni heb ik een dubbelrol; ik leid zowel Quark Expeditions als een portfolio met andere bedrijven. Dat is leuk en afwisselend maar ook druk. Het gaf me genoeg tijd om een opvolger bij Quark Expeditions in te werken, namelijk verkoopdirecteur Andrew White http://www.quarkexpeditions.com/en/why-quark/our-people/head-office/andrew-white. En afgelopen dinsdag gaf ik het stokje officieel aan hem over. Daarmee sloot ik een tijdperk af (oftewel “the End of an Era”). Een avontuur van vier jaar met uitdagingen en vooral veel hoogtepunten, zoals het fiscale jaar dat we in September afsloten met vele bedrijfsrecords. Het geweldige passionele team is en blijft een ander hoogtepunt. Het afscheid is logisch en volledig gepland, maar toch een tikje emotioneel.

Niet getreurd, het Quark tijdperk is niet geheel ten einde, want Quark zit nog altijd in mijn portfolio. Ik ben nog steeds Andrew z’n baas en ik houd een aantal lange termijn projecten / activiteiten bij Quark, waaronder de contacten met Rusland. Als we het dan toch over het einde van een tijdperk en Russen hebben: Vorig jaar maakte het Rusische atoomschap bekend dat 2015 het laatste jaar was dat we hun nucleaire ijsbreker “50 years of Victory” konden huren voor reizen naar de Noordpool. http://heavenpublicity.co.uk/heavenly-news/tag/north-pole. Er zou te veel “regulier” werk zijn en daardoor geen tijd / capaciteit meer voor “plezier”uitstapjes. In de laatste maanden vingen we echter andere geluiden op, zodat Kapitein Petr http://www.quarkexpeditions.com/en/why-quark/our-people/head-office/petr-golikov en ik woensdag naar Rusland afreisden. Om daar inderdaad goed nieuws in ontvangst te mogen nemen (wat uiteraard met vodka werd gevierd): De Noord Pool reizen gaan nog minimaal drie jaar door. Een oude ijsbreker wordt weer in de vaart genomen om capaciteit voor onze reizen te creeren. Het “End of an era” bleek toch geen “End of an era” te zijn. Net zoals dat mijn Quark Expeditions hoofdstuk nog lang niet afgesloten is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten