De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zondag 20 maart 2011

Seatrade Cruise Shipping Miami

Voor de tweede keer dit jaar deed ik Miami aan. Dit keer niet voor TUI business reviews, maar voor een bezoekje aan de belangrijkste conferentie en beurs over cruising. Waarschijnlijk was dit volledig langs me heen gegaan, was het niet dat ik als spreker gevraagd ben voor een sessie over “niche-cruising”. Ik vond het wel grappig, met nog geen half jaar ervaring in deze tak van de industrie, dus ik ging met mijn powerpointje onder mijn arm op weg naar Miami.
Dat dit meer dan nuttig was bleek al een paar weken geleden, toen mijn agenda helemaal vol liep met afspraken van letterlijk van ’s ochtends vroeg “breakfast meetings”tot ’s avonds laat met etentjes en borreltjes. Er werden dus helaas heel wat calorietjes ingenomen maar wel nuttig ge-netwerkt met scheepseigenaren, operators, havenagenten, grote charter-klanten, etc.  En ook nog met een bekende schrijver, want ik dronk ook nog een wijntje met Clive Cussler http://en.wikipedia.org/wiki/Clive_Cussler. Hij vierde dat hij op de eerste plaats stond in de best seller list van dit moment (Hardcover, Fiction) http://www.nytimes.com/best-sellers-books/overview.html
Mijn presentatie ging lekker en is voor de echt geïnteresseerden gedeeltelijk na te lezen op http://www.cruise-community.com/News-Headlines/Dynamic-niche-cruise-segment-taps-into-bucket-list-dreams.html.  Erg grappig om in een pannel te zitten van Cruise-experts, sommigen met meer dan 20 jaar ervaring.
En Miami? Ik zat in een hotel aan het strand en had dit keer zowaar gedacht om een zwembroek mee te nemen. Helaas, een frisse duik kwam er niet van. Maar goed, tijdens de etentjes en borrreltjes krijg je toch genoeg mee van de gezellige en levendige sfeer. En het weer was fantastisch – graadje of 30, zon, niet te heet. Misschien toch maar het kantoor van Quark van Toronto naar Miami verplaatsen? ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten