De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

maandag 7 maart 2011

Hallo ik ben er weer!

Zo dat was de langste tijd dat ik off-blog was.  De reden was niet een gebrek aan inspiratie, maar puur een gebrek aan tijd omdat ik de hele week gereisd heb.
Mijn week was dus een behoorlijk drukke week. Maandagavond verliet ik Toronto op weg naar Noorwegen. Ik vloog via Amsterdam; puur vanwege de gunstigste verbindingen en overstaptijd. Ja dan besef je pas hoe goed het netwerk is van onze nationale blauwe trots en onze nationale luchthaven. Na een overstap op dinsdagochtend landde ik ’s middags in Trondheim, dat zeg maar zo “midden-Noorwegen” is. Op woensdagochtend ging ik aan boord van een cruise-ferry van Hurtigruten naar Bergen. Aan boord had ik non-stop meetings, behalve tussen 4 uur ’s middags en 8 uur ’s avonds. Op dat moment kwamen we op volle zee waar het windkracht 10 (storm) was. Voorbereid met een pil tegen zeeziekte zocht ik eerst de (hele) frisse buitenlucht op. Je kon op het dek je naar achteren laten vallen tegen de wind in, want de wind zorgde dat je niet tegen de grond ging. Toen het echt heel wild werd heb  ik maar mijn bed opgezocht. Het ging allemaal prima en ik werd niet zeeziek. Ik word al een aardig Rotterdams ketelbinkie.
Ondank het slechte weer kon ik duidelijk zien hoe fantastisch Noorwegen als land is. Ik wil er terug op vakantie! Bergen, rotsen, veel water, ruige natuur, echt geweldig. Ook was ik goed te spreken over het product van Hurtigruten. Goede faciliteiten en uitstekend eten.
Donderdagmiddag om 3 uur  kwam ik aan in Bergen. Dit is de tweede stad van Noorwegen en een juweeltje. Jammer dat ik geen tijd had om het te verkennen. Het is een behoorlijke stad gebouwd tegen de bergen (what’s in a name) aan een  fjord. Om 5 uur nam ik het vliegtuig naar Amsterdam en reisde gelijk door via Schiphol naar het altijd pittoreske Veenendaal. Op bezoek bij zus Marijke: maar ook Karin en Gerben kwamen borrelen c.q. koffie drinken. Met glutenvrije verse zelfgemaakte amandelspeculaartaart van neef Dennis. Als de techniek in Delft of het keepen met het 1e elftal niks wordt, kan die altijd nog bakker worden.
Op vrijdag begon ik met een afspraak in Antwerpen en ging via twee afspraken in Rotterdam naar Amsterdam waar ik eindigde in de vertrouwde omgeving van Sawadee. We gingen borrelen met een groepje en gingen ook wat eten met een wat kleiner groepje. Sawadee is nog steeds Sawadee... vertrouwd en gezellig. Ik overnachtte in een hotelletje tegenover Sawadee in het centrum.
Zaterdagochtend checkte ik eerst even mijn werkmail, voordat ik koers zette naar O O Den Haag. Daar hadden vrienden Jeroen en David een mannendag georganiseerd. Een hele bijzondere want wij stelletje super-rationele rechtse balletjes namen deel aan een bijzonder zweverige lach-meditatie workshop in een nog zweveriger meditatiecentrum. Er werd veel gelachen!
Ik logeerde bij vriend Mike in Leidschendam, prima op de route naar Schiphol voor de volgende dag. Waar de afspraken nog niet afgelopen waren, want ik ontmoette er een ship-broker die me nieuwe schepen probeerde te verkopen.
Het was wel weer een weekje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten