De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

maandag 6 juni 2011

Sociaal weekendje met airmiles

Na een tropische week werd er zaterdag onweer verwacht, dus Isabelle en ik werkte  even op vrijdag in de tuin (gras maaien etc), voordat we het weekend ingingen met onze vaste filmavond.
Zaterdag was het weer inderdaad wisselvallig. Een goede dag om boodschappen te doen en met Kevin naar zwemles te gaan. Het was ook een goede dag om te rusten en te spelen in en om het huis, omdat zondag nogal druk zou worden. Isabelle en ik kregen de schrik van ons leven toen Aimee een harde duikeling maakte van het trapje van de glijbaan bij ons in de tuin. Isabelle zag meteen dat het een harde val was en schrok als eerste, ik dacht dat het meeviel en kreeg pas de schrik van mijn leven toen er  meteen een donkerblauwe bult zo groot als twee eieren achter elkaar op haar voorhoofdje zat. We hebben heel lang ijs op haar hoofdje gehouden en omdat ze zelf heel goed bijbleef vonden we het uitendelijk niet nodig om naar een dokter te gaan. Wel hebben we haar s’nachts gedurende de nacht een paar keer wakker gemaakt. Ze leek er zelf echter na de eerste schrik nauwelijks last van te hebben.
Zondag was het sociale dag. Ik ging al vroeg op pad met de kids voor afspraakjes. Eerste dropte ik Aimee bij hartsvriendin Kathleen.Ze mocht daar een dagje spelen en ze zouden naar het parkje in de buurt gaan met een speel-kliederfontijntje. Ik ging verder met Kevin naar het verjaardagsfeestje van Harry uit zijn klas. Hij is wel zijn favoriete vriendje, hoewel de vriendschappen anders zijn dan bij Aimee. Aimee heeft echt een hartsvriendin en een hartsvriendje en heeft niet meer dan oppervallige interesse in andere kindjes om haar heen. Eigenlijk hadden we haar verjaardag kunnen vieren door slechts Kathleen en Leo uit te nodigen. Bij Kevin is het anders; er is daar in de klas duidelijk een groepje boeffies die goed met elkaar kunnen opschieten. Geen lievelingsvriendjes, wel een grote sociale groep met een lichte voorkeur wie met elkaar speelt.
Het verjaardagsfeestje was bij Chuck-e-Cheece. Een pizzatent met veel speelautomaten. Of moet ik zeggen een speelautomatent-tent met pizza. Anyway, de kids hadden het enorm naar zijn zin  en vanaf nu heeft Kevin het er over dat hij ook zijn verjaardag in Chuck-E-Cheece wilt vieren. Ik kon met toestemming van de ouders van Harry nog een uurtje ontsnappen om wat kleding te kopen, want Chuck-e-Cheese zit tegenover een grote mall met o.a. een grote Tommy Hilfigger fabriekswinkel.
Met een zeer tevreden Kevin gingen we naar huis, waar Isabelle bezoek had gekregen van een Rusisch collegaatje en haar man die net uit Rusland naar Toronto waren verhuisd. We aten een hamburgertje van de BBQ, voordat er eerst koers werd gezet naar Kathleen om een zeer vermoeide Aimee op te halen en door te rijden naar het vliegveld om mij af te droppen. Voor waarschijnlijk mijn langeste reis tot nu toe. Toronto – Los Angeles – Auckland – Melbourne. 23 uur vliegen en met tussenstapjes ga ik de 30 uur reistijd halen. Op bezoek bij mijn grootste klant, de PEAK groep, waartoe o.a. nu ook mijn goede oude Sawadee toe behoort. Dit wordt zo wie zo een maand van de airmiles, want over twee weken ga ik ook naar Hamburg en London. Om tenslotte, een behoorlijk dubbelzinnnig, naar Edmonton te vliegen om te presenteren op een congres over duurzaam toerisme. Oeps, deze maand wordt niet mijn meest duurzame maand. Het is een echte uitdaging: hoe kan je een wereldwijde klantengroep en leveranciersbasis managen zonder af en toe elkaar eens echt in de ogen te kijken. Quark is wat dit betreft echt een globaal bedrijf.

1 opmerking:

  1. Hoi Hans
    Wat een leuke foto's Van Kevin
    Ook de foto's van Aimee die jullie gestuurd Hebben zijn heel leuk bedankt
    Ik hou op want mijn Meester heeft al zoveel tijd aan mij besteed
    Hij kijk even of het goed gaat
    Liefs Dicky

    BeantwoordenVerwijderen