De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zondag 2 maart 2014

Thuiskomst

Een van de interessante aspecten als je als 41-jarige leiding geeft aan enkele grote organisaties, is dat er veel mensen in je team zitten die op veel gebieden meer kennis en ervaring hebben. Een van deze personen is onze inmiddels 67-jarige Kapitein Petr. Een facsinerende man met een bijna onuitputtelijke dosis aan ervaring, kennis, verhalen en adekdotes. Het is plezier met hem op reis te kunnen, want hij is ook nog een gezellige reisgenoot.

Woensdagochtend ging Petr na de meetings in Rusland naar de Shetlands om een schip te inspecteren, en ik deed hetzelfde in Gran Canaria. En nee, ik had niet perse de leukste keuze. Natuurlijk was het lekker warm en zonnig in Gran Canaria, maar ik kwam daar woensdag pas om 1 uur aan. Ik spendeerde de rest van de dag in de saaie industriele haven van Las Palmas. Donderdagochtend kon ik even hardlopen, een dik half uur aan de andere kant van de stad langs het strand naar het Alfredo Kraus Auditorium, een opvallend congrescentrum in Moorse stijl. http://www.grancanaria.com/patronato_turismo/1179.0.html. En om elf uur vloog ik via Madrid richting London. Om daar Petr weer tegen te komen en samen op vrijdagochtend terug te vliegen naar Toronto.

In Toronto was het een koude maar mooie zonnige winterdag. Bij thuiskomst werd ik platgeknuffeld door twee dolenthousiaste kids. Thuiskomen is altijd weer een feest!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten