De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zondag 15 juni 2014

Seattle en Blue Jays

Het was weer een afwisselend weekje. Ik begon op maandag in Seattle; niet alleen om daar Zegrahm Expeditions en Europe Express te bezoeken, maar ook voor een bezoekje aan de Amerikaanse sociale dienst. Ik moet namelijk ook in Amerika belastingaangifte gaan doen en daarvoor heb ik een sofi-nummer nodig. Dat bleek echter niet zo makkelijk te zijn; het ingevulde aanvraagformulier kreeg ik teruggestuurd met de opmerking “je moet voor een interview komen”. Maandagochtend had ik mijn interview. Vraag 1; heb je ooit eerder een sofi-nummer in Amerika aangevraagd? Vraag 2; heb je ooit eerder in Amerika gewerkt?  Vraag 3; besef je dat het opgeven van valse informatie een misdrijf is? Al met al duurde het wachten op mijn interview langer dan het interview zelf.

Woensdag was ik weer terug in Toronto en had ik een leuke dag. We hadden namelijk één van onze grote klanten uit Australie op bezoek en namen hen ’s middags mee naar een honkbalwedstrijd van de Blue Jays. Over het algemeen doen de Blue Jays het veel beter in honkbal dan de Maple Leafs in ijshockey, maar helaas werd Toronto ook dit keer weer stevig ingemaakt met 2-7 door de Minnesota Twins. Ik denk dat ik ongeluk breng ofzo, want sinds ik weg ben uit Nederland en de Kuip niet meer bezoek gaat het ook met Feyenoord een stuk beter…

Het was toch een geweldige beleving. Het mega-stadium (Rogers Center) zat helemaal vol. En alhoewel deze sport wel wat meer tempo zou kunnen gebruiken, was er genoeg show om de wedstrijd heen om je prima te vermaken.

1 opmerking: