De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

dinsdag 17 juni 2014

WK en Quark feest

Als je denkt dat voetbal en het WK in een Noord-Amerikaanse stad als Toronto niet leeft, dan heb je dat verkeerd. Er zijn hier grote groepen immigranten, waarbij voetbal nog steeds de nummer één sport is. En dan heb ik het niet over die paar Hollanders, maar met name over Italianen, Portugezen, Grieken, Argentijnen, Mexicanen en Brazilianen. Aangevuld met kleinere groepen Russen, Duitsers, Fransen, Engelsen en niet te vergeten Zuid-Koreanen. Het is het perfecte moment om even de herkomst te benadrukken, dus rijden grote groepen automobilisten rond met vlaggetjes van hun land aan de auto. En zo ook wij, uiteraard!  Het geeft leuke reacties, want ook veel Candezen vinden het een mooie sport. Zo werd ik vrijdagochtend een paar keer aangesproken met “succes” en “ze gaan winnen”, en kreeg ik zaterdag te horen “geweldig gespeeld” en “fantastisch”.

Wij keken de inmiddels legendarische wedstijd tegen Spanje op een Quark Expeditions feest op Snake Island. Op dit eiland in Lake Simcoe, op slechts een uur rijden van Toronto, hadden we ook vorig jaar een feestje gegeven. Dit keer had ik het hele gezin mee. Kevin vermaakte zich uitstekend met spelletjes, en Aimee met socializen – met iedereen! En ritjes maken op een speedboot. Ze was het verdriet van het verlies van Spanje (jawel, zij steunt haar geboorteland…) snel vergeten, terwijl Isabelle en ik in een geweldige overwinningsroes zaten. Goede basis voor een feestje, wat ’s avonds niet werd afgesloten met kampvuur, maar met een gigantisch “bonfire”. Tot groot plezier van Kevin!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten