De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

dinsdag 3 juni 2014

Zwembad knutsel weekend

We hadden eindelijk weer eens een rustig weekend. Het weer hier is inmiddels ook ‘zomer’. Daarbij krijg je echt zin in het openen van je zwembad, maar helaas, deze is al een tijdje lek. Tijdens de winter is door de lage waterstand en sneeuw de overdekking gescheurd. Daarna was er veel troep ingekomen, dus hebben we nu een vies groen muggenkweekvijvertje. Niet goed dus. Dit rustige weekend besloot ik het aan te pakken, met wat hulp. Als eerste viste ik met Aimée een zak troep uit het zwembad. Daarna kitte ik alle scheurtjes en gaatjes af. Vervolgens gooide ik het gescheurde zijl weg en ruimde ik de troep rond het zwembad op.

Zondagmiddag zette ik de kraan open; nu maar hopen dat de grootste lekkages gedicht zijn. Met een beetje geluk kunnen we nu binnen 10 dagen operationeel zijn. Fingers crossed.

We hebben in ieder geval een beetje aan onze karma gewerkt. Het geklus rond en in het zwembad had een chipmunk, een grondeekhoorn, gelokt. En zondagmiddag vond ik deze in het zwembad; hij kon er niet meer uitklimmen. Voor het eerst in mijn leven ving ik een chipmunk met een schepnet! Die rende blij weg op z’n kleine pootjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten