De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

donderdag 25 december 2014

Naar Londen

Maandagochtend vertrokken we naar Londen. In eerste instantie zou ik het nieuwste schip van Quark bezoeken in de haven van Tilbury, net ten oosten van Londen. Maar op het laatste moment ging het schip naar Portland in het zuiden van Engeland, waar het ook pas een aantal dagen later zou aankomen. Toen waren de vluchten al geboekt. Het werkgehalte van dit bezoek aan Engeland bleef daardoor beperkt tot een lunch met mijn baas.

We vertrokken om 10 uur vanaf Rotterdam airport voor de beste verbinding tussen Nederland en Londen; Londen city airport. Zowel Rotterdam als Londen City zijn kleine, simpele vliegveldjes en de vlucht zelf duurt slechts 40 minuten. Door het stormachtige weer in Nederland werd het wel een beetje ‘bumpy’ vlucht. En ondanks de zeer korte vlucht moet ik zeggen dat de service aan boord (British Airways) verrassend goed was; zo kregen de kinderen beide een leuke tas met een kleur- en speelboek. En kregen we twee drankjes en een snack.

Vanaf Londen City namen we de metro naar de stad. We kwamen erachter dat het metro-systeem in London bijzonder kindvriendelijk is, want kinderen onder de 10 jaar zijn gratis. We hadden het Hilton in Euston geboekt op mijn Hilton punten. Het is één van de oudere hotels van de keten, maar nog wel ok. http://www3.hilton.com/en/hotels/united-kingdom/hilton-london-euston-LONEUHI/index.html. Na aankomst ging ik gelijk door naar de lunch met mijn baas, Isabelle en de kids lunchten snel met een patatje en keken een film (the boxtrolls) op de hotelkamer. Tegen half drie was ik weer terug en konden we nog iets doen. Kevin koos voor een bezoek aan het Natural History Museum; een geweldig museum in een prachtig gebouw. http://uk.naturalhistory.museum/. De hoogtepunten waren de tentoonstelling over vulkanen en aardbevingen (met een interessante  aardbevingssimulatie) en uiteraard de dinosaurus-tentoonstelling. Dat laatste was voor Kevin de reden om het museum te kiezen. En overigens voor mensen die denken dat Londen duur is; dit geweldige museum is helemaal g r a t i s.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten