De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zondag 7 juni 2015

Battlestar Galactica. En voorlichting.

Tijdens onze familiefilmavonden worden de klassiekers niet geschuwd. Zo waren we afgelopen zaterdag beland bij Battlestar Galactica, de film van eind jaren zeventig. Met groot succes bij de onze kids. Zo kwam ik echter ook achter dat er in 2004 een nieuwe TV serie is gestart. http://en.wikipedia.org/wiki/Battlestar_Galactica_(2004_TV_series). Die is helemaal langs me heen gegaan, wat betekent dat deze niet tot in Nederland is doorgedrongen, snel geflopt is of gewoon door mij niet opgevallen is vanwege mijn gebrek aan interesse in televisieseries. Of alle hiervoor genoemde redenen.

Zondag keken we daarom aflevering één. Met een kleine uitdaging; Battlestar Galactica is iets spectaculairder geworden met betere visuele effecten, maar het is ook explicieter geworden. Dus toen er uitgebreid  gezoend werd, regaeerden de kinderen geschokt, “Bah, ze zoenen met de mond open”. En even later was het echt raak, toen men vrijwel naakt het bed in dook. “Zijn ze nu aan het s.e.x.en?”vroeg Kevin, waarbij hij de letters S.E.X. los spelden. Ik moest moeite doen om mijn lachen in te houden, maar Isabelle regaeerde heel droog en zakelijk, en gaf een juiste toelichting. Toen was daarmee ook de kous af voor de kids en werden ze snel afgeleid omdat de aanval van de Cylons begon. Hoewel Aimée er later nog één keer op terugkwam; “die film was wel s.e.x.y”. Tja, met een bijna-tiener in het gezin en een bijdehante zus, begint de voorlichting over s.e.x. vroeg... Voor papa erg vroeg. ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten