De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

dinsdag 6 november 2012

Terug in Toronto; zondag familiedag met FBI

Zaterdagavond stond ik half tien ’s avonds weer in ons huisje na wederom een lange reis. Dankzij de datumlijn had ik deze week geen maandag maar een extra lange zaterdag. Die helaas bijna volledig werd ingenomen door de reis terug.

Zondagochtend werden twee wild enthousiast kinderen vroeg wakker. Ik ging daarna met ze judoën.

’s Middags ruimden Isabelle en ik de garage op en maakten we onze auto schoon. Daarna kookten we gezellig samen. De kinderen vroegen of ze in plaats van bad in de sauna mochten. Zij zijn echt gek op de sauna; niet alleen omdat die lekker warm is, maar ook omdat ze er lekker kunnen spetteren met een tuinslangetje en wat water.

’s Avonds keken Isabelle en ik de boeiende film J. Edgar Hoover, een film over de oprichter van de FBI geregisseerd door Clint Eastwood. http://jedgarmovie.warnerbros.com/dvd. Met in de hoofdrol Leonaro Dicaprio, die zijn eerste filmrol als mooie jongen op de Titanic al lang ontgroeid is en die voortreffelijk acteerde. Schokkend stukje voor ouders was de opmerking van de Edgar’s moeder over  zijn vermoedelijke homoseksualiteit, dat ze ‘liever een dode zoon had dan een homo-zoon’. Auw! Een scene die extra rakend was de volgende dag, toen het nieuws uit Nederland kwam dat een twintigjarige jongen, na lange pesterijen over het vermoedelijk homo zijn, zelfmoord had gepleegd. Waarom kunnen we elkaar niet met rust laten en iedereen lekker zichzelf laten zijn?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten