De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zondag 6 januari 2013

Feestdagen in Nederland deel 3: 2013!

Afgelopen maandag vierden we het oud & nieuw feest dus op traditionele wijze met de hele familie Lagerweij en aanhang in het altijd gezellige Ermelo.

Dinsdag vertrok Isabelle al naar Canada, omdat ze woensdag weer werd verwacht op het werk. Aangezien de kids nog vrij hadden tot en met vrijdag had ik besloten om nog enkele dagen te blijven. We gingen met Isabelle naar Schiphol en brachten daar nog een middagje door. Zo konden we Isabelle uitzwaaien, die geluk had dit keer, want ze werd ge-upgrade naar business class op het bovendek.

Woensdag was weer een afwisselende dag. De kinderen en ik brachten een bezoek aan zus Marijke en familie in Veenendaal. Tot groot plezier van Aimee gingen we daar nog een ritje maken in de inmiddels bij onze kids erg populaire bolderkar. In de namiddag verzamelden mijn zussen Karin, Marijke en ik ons om met moeders naar Scheveningen te gaan. De kinderen werden bij de andere oma in Zoetermeer gebracht. Zo konden wij eerst een heerlijke steak wegprikken bij http://www.santos.nl. Lekker Argentijns eten, maar bagger bediening. Daarna gingen we naar de muscial Wicked.  http://www.musicals.nl/wicked.asp. Een muscial waarvan ik geen hele hoge verwachtingen had, want  een weinig aansprekend verhaal (dacht ik) en voor mij onbekende spelers (Willemijn Verkaik  en Keet!). Maar kijk; de muscial overtrof al mijn verwachtingen en Willemijn en Keet! waren indrukwekkend goed. En we hadden een superavond met de Lagerweij-familie.

Donderdag bracht ik met de kinderen een bezoekje aan de tandarts en ’s middags ging ik langs bij Sawadee in Amsterdam. En zo was het weer snel vrijdag; de dag om met de kinderen terug te vliegen. En dat is met twee enthousiaste kinderen die gewend zijn aan lange vluchten best leuk. Zo was er een leuk momentje voor het instappen toen er wat mensen omgeroepen werden. Kevin zei; “misschien worden we ook wel omgeroepen voor een business-upgrade”. Hoezo een kleine frequent flyer? Maar wij hadden niet zo veel geluk als Isabelle, dus konden we gewoon in Economy plaatsnemen. Tijdens de vlucht schreef Kevin een kaartje voor nichtje Roos. Hij gaf deze aan mij met het verzoek deze op te sturen en verder met niemand te delen. Daar was het nieuwsgierige zusje het niet mee eens, en Aimee wilde dus het kaartje ook zien. “Nee Aimee. Dat is mijn privacy!” reageerde Kevin.

Toen we bij de landing uiteindelijk door de wolken zakten en de kinderen het winter landschap konden zien, gingen ze vrolijk luidkeels uit hun dak – “sneeuw!, sneeuw!”. En niet alleen sneeuw, want bij aankomst thuis was Kevin ook onder de indruk van de  ijs-egels” die aan ons dak hingen (lees: ijspegels).

Daarvoor had ik op het vliegveld nog succesvol mijn work permit (werkvergunning) verlengd tot 2016… dus we kunnen er weer even tegenaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten