De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

vrijdag 25 januari 2013

Werken in Engeland, Winter in Toronto

Zondagavond moest ik naar Engeland. “Gelukkig” was mijn vlucht behoorlijk vertraagd en gelukkig wist ik dat al thuis, waardoor ik een gewone zondagavond had en pas om half elf ’s avonds de deur achter me dichttrok. Daarvoor had ik met Isabelle nog een bijzonder film gezien; Savages. http://savagesthemovie.co.uk. Een boeiende gewelddadige film van Oliver Stone, met een sterke cast zoals JohnTravolta en Salma Hayek.

In Engeland had ik maandagmiddag een meeting op het hoofdkantoor, gevolgt door een etentje. Op dinsdag had ik nog een lange meeting en lunch met onze verzekeringsexperts plus verzekeraar in hartje London, voordat ik weer op het vliegtuig stapte naar Toronto. In Toronto kwam ik eindelijk aan in de echte Canadese winter. Deze week komt de temperatuur niet boven de -10C uit en de gevoelstemperatuur zakt weg naar -25C, wat je met name ’s ochtends wel even voelt. Toch heb ik niks tegen deze koude winterdagen; meestal is het verrassend zonnig, met een helder blauwe hemel. Gewoon warm aankleden en er geen punt van maken. Maar goed aankleden, dat is bijzonder belangrijk. Als je een paar minuten zonder handschoenen buiten ben (bijvoorbeeld om te bellen met je telefoon in je hand), dan doen je handen echt pijn. Een muts strak over je oren is onmisbaar. En eigenlijk trekt de kou door elke broek heen, behalve een skibroek (“snow pants”).

Het lijkt erop dat deze winter strenger wordt dat het slappe wintertje van vorig jaar; maar de drie maanden kou, sneeuw en ijs van twee jaar geleden zijn zover nog niet gehaald.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten