De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

donderdag 16 januari 2014

Brandhout bestellen

Vorig jaar kocht elke week een zak brandhout voor de openhaard bij de supermarkt. Zo’n zakje brand je er echter in twee avondjes door. Dus laadde ik afgelopen zomer op het platteland een keer de SUV vol met goedkoop hout. Ik ben echter een fanatiek stokertje; het is gezellig en lekker warm, dus mijn stapel hout was al weer op. Ik besloot om een grote bestelling te plaatsen en een vracht hout thuis te laten afleveren. Daarbij leerde ik na ruim 3,5 jaar weer iets nieuws, wat blijkbaar typisch Noord-Amerikaans is. Brandhout bestel je in eenheden van cords en face cords. http://en.wikipedia.org/wiki/Cord_(unit). Wow, dat is verwarrend. En de overheid heeft zelfs een uitleg en handleiding geschreven http://www.ic.gc.ca/eic/site/mc-mc.nsf/eng/lm03963.html. Ik besloot een half “face” te bestellen, die woensdagavond voor de deur werd gegooid en ons door de koude wintermaanden moet helpen. We kunnen weer stoken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten