De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

woensdag 29 januari 2014

Derde skiweekend

Omdat Renee vrijdag vrij had, haalde ik bij aankomst in Toronto de kinderen op van school. We gingen meteen even langs een winkel om mijn Iphone te laten repareren. We huppelden door de kou en lachten om de ijskoude wind. Ik mag gelukkig zijn met twee zulke opgewekte en leuke kids.

Zaterdagochtend werden we verrast met verse sneeuw en relatief milde temepraturen (-3c; gevoelstemperatuur -10c). Wederom perfect skiweer! Isabelle en ik gingen weer vrij skien; de kids in hun klasjes. Kevin doet het erg goed en krijgt er meer en meer plezier in. Ik kon op gegeven moment eerst Isabelle en later Kevin’s klasje filmen uit de skilift. https://www.youtube.com/watch?v=iOYhbB0Gkbs
Aimee gaat letterlijk met vallen en opstaan, maar dit keer kreeg ze een enorme motivatieboost. Want haar juf nam haar voor het eerst mee naar de grote heuvel. Ik kan me ook wel voorstellen dat je op een gegeven moment je interesse verliest, als je de hele tijd op een “baby”-heuveltje blijft oefenen. De echte piste heeft ook als voordeel dat je in één  van de twee skiliftjes omhoog gaat, wat voor een vijfjarig meisje een spannende attractie op zich is. Dus zat er op een gegeven moment een heel trots meisje naast me in de skilift https://www.youtube.com/watch?v=lPO_X5c2up4.

Na twee uur skien en lekker buiten actief zijn, waren we alle vier blij om in het chalet voor de kachel op te warmen, lekker met een kop warme chocolademelk. De temperaturen mogen dan wel relatief mild zijn en we waren bijzonder warm aangekleed, twee uur buiten bij een gevoelstemperatuur van -10c ga je op een gegeven moment toch voelen.

Thuis maakten we het dan ook extra warm en gezellig. De open haard ging aan, de kinderen gingen vroeg in bad, en na het eten hadden we onze tweede pyama party met de film Home Alone. Grappig; de kinderen schaterden allebij van het lachen, toen op het einde van de film de “boeven” in alle vallen trapten van hoofdpersoon Kevin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten