De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zondag 18 mei 2014

Weer helemaal bij!

Zo, de afgelopen week had ik even wat in te halen met het blog. Dat krijg je als je heel veel ervaringen en inspiraties opdoet, ze ‘s avonds van je afschrijft, maar geen internet hebt om ze te plaatsen.

Zaterdag 10 mei kwam de boot aan in Iquitos en kregen we nog een stadstour aangeboden. Mijn advies is om deze optioneel te maken en ook een keuze aan te bieden voor mensen om in een dagkamer van het plaatselijke hotel te relaxen. Iquitos is een boeiend, levendig stadje, maar tegen de geweldige ervaringen en indrukken uit de Amazone kan het niet op, dus maakt het weinig indruk. Ik was dan ook tevreden om om vijf uur op de vlucht naar Lima te stappen. In Lima had ik tweeenhalf uur, voordat ik de vlucht naar Newark pakte. En daar pakte ik met een overstaptijd van twee uur het vliegtuig naar Toronto.
Ik kwam zondag aan en kreeg meteen te horen dat ik meer kinderen krijg. Of kleinkinderen. Of laten we het gewoon op huisdieren houden. We gingen namelijk ratjes kijken bij de dierenopvang en Kevin en Aimée vielen als een baksteen voor deze kleine knuffelbeestjes. Ze waren er meteen stapelgek op. We besloten ze te nemen, maar moeten eerst nog een kooi, voer, speelgoed etc. regelen. Dus konden we ze nog niet meenemen. Tot groot verdriet van Aimée, die zich meteen al bijzonder gehecht had aan één ratje. Brullend zat ze in de auto. Thuis dook Kevin meteen zijn kamer in, om even later terug te keren met een papieren ratje. Voor zijn zusje, omdat ze zo verdrietig was. Wat een super broer!

De thuiskomst en de beslissing om ratjes te nemen werd ’s avonds gevierd met een barbecue.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten