De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

woensdag 12 november 2014

Botanical gardens en Shrine of Remembrance

Zondagmiddag maakte ik na een paar uur gewerkt te hebben een wandelingetje in Melbourne. Allereerst bezocht ik het indrukwekkende monoment Shrine of Remembrance, voor alle gevallen soldaten uit Australie. Een bijzonder groot monument, gelegen in een prachtige tuin. Het monument stond extra in de aandacht, want ook in Australie is het, net zoals in Canada, op 11 november “remembrance day”. En ook de Australiers dragen op deze dag rode “poppies” (papaverbloemen) uit respect voor hun gevallenen.

Na dit indrukwekkende bezoekje liep ik de Botanische tuinen in. Een bijzonder mooi park; zo loop je van de lelijke dingen in het leven (oorlog, geweld) de mooie wereld weer binnen, met bijzondere bomen, planten en bloeiende bloemen.

Na het wandelingetje had ik met Quark Expeditions leader “Dutch” afgesproken, zoals ik eigenlijk altijd doe als ik in Melbourne ben. Dutch is een van onze weinige leiders die het begeleiden van poolreizen als een hobby doet; naast een ‘gewone’ job in Melbourne. Daarom doet hij slechts twee tot drie reizen per jaar, altijd in zijn favoriete gebied de Arctic. En dat is dan ook de reden dat hij, als een van de weinige Quark medewerkers nu niet in Antarctica zit. Dutch was de leider op mijn eerste Quark trip ooit, bijna vijf jaar geleden, dus we kunnen altijd leuke herinneringen ophalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten